About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Thursday, October 9, 2008

Sumbangan Daging Qurban serta Bahan Mentah untuk keluarga OKU Penglihatan

Tarikh: 9 Oktober 2008
Lokasi: Flat Sri Pahang, Bangsar

Hari ini kami berpeluang untuk menghantar sumbangan daging qurban dan bahan mentah untuk keluarga Encik Fadil di Flat Sri Pahang. Info tentang kelaurga ini telah kami terima dari salah seorang sukarelawan Muslim Aid Asia, saudara Nizam. Setelah menerima info tentang keluarga ini, kami terus menerima sumbangan untuk disalurkan kepada keluarga Encik Fadil ini.

Berikut adalah info tentang keluarga Encik Fadil

Bilangan Ahli Keluarga: 4 orang ( Encik Fadil, isteri dan dua orang anak, 2 dan 3 tahun)
Info Keluarga: Encik Fadil dan isteri merupakan OKU penglihatan, dimana penglihatan mereka kurang dari 10%. Dua orang anak mereka juga menghadapi masalah penglihatan.
Pekerjaan Encik Fadil: Buat masa ini tiada, kerana mereka berhenti berniaga gula-gula dan cokelat di kawasan LRT Bangsar semasa bulan Ramadhan.
No Tel: 017-3344561

Saya agak kagum dengan semangat Encik Fadil yang ingin keluar dari kepompong kemiskinan. Walaupun keadaannya yang mempunyai masalah penglihatan, beliau masih berusaha untuk mencari jalan untuk menaikkan taraf keluarga. Encik Fadil amat berminat untuk berniaga, dan kini sedang berusaha untuk mendapat tapak berniaga di sekitar KL. Selain dari itu, beliau juga mempunyai kemahiran untuk format komputer. Beliau bercita-cita untuk mendapatkan sijil dalam bidang IT.

Amir bersama Nurul Ain ( 3tahun) dan Mohd Firdaus (2tahun)

Encik Fadil bersama sumbangan daging qurban



InsyaAllah pihak Muslim Aid Asia akan cuba mendapatkan bantuan daripada pihak zakat supaya dapat membantu keluarga Encik Fadil untuk memulakan bisnes baru. Pada yang mempunyai idea untuk membantu keluarga Encik Fadil, boleh hubungi kami terus di 03-2288 1996

-Muhammad bin Kamarulazizi-
Pengurus Dana dan Pemasaran
Muslim Aid Asia

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...