About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Tuesday, September 16, 2008

Berbuka Puasa bersama Keluarga Kak Norehan

masuknya waktu berbuka puasa

Alhamdulillah hari ini saya berpeluang untuk berbuka puasa bersama keluarga Kak Norehan. Sudah hampir beberapa bulan saya tidak sempat untuk menjenguk keluarga ini. Kini Kak Norehan giat menjual kuih-muih di Bazar Ramadhan di hadapan Sekolah Teknik Gombak. Kuih yang menjadi trademark Kak Norehan ialah donut dan tapai.

Sebelum ini saya pernah rasa donut yang dibuat oleh Kak Norehan, sememangnya lembut dan sedap! Tapai juga mendapat sambutan menggalakkan di Bazar Ramadhan. Menurut Kak Norehan, beliau merancang untuk mempromosikan lagi tapai kepada pasaran yang lebih besar seperti di pejabat-pejabat dan sebagainya.

InsyaAllah, selepas raya ini, Muslim Aid Asia akan membantu untuk pelan promosi tapai dan juga kuih-kuih lain buatan Kak Norehan. Semoga dengan perniagaan begini dapat menaikkan taraf hidup Kak Norehan sekeluarga. Selepas ini pada yang berminat untuk order tapai atau donut untuk majlis-majlis atau untuk dinikmati sekeluarga, boleh menghubungi Kak Norehan:)

Ain dan Ainie

Anak-anak yang gembira

p/s Info mengenai Kak Norehan sekeluarga di sini.

-Muhammad bin Kamarulazizi-
Muslim Aid Asia

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...