About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Sunday, January 7, 2018

Projek Beg Sekolah, Beg Sekolah Percuma Untuk Semua!


Pada hari Ahad, bersamaan 31 Disember 2017 telah berlangsungnya Projek Beg Sekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Semerah, Batu Pahat, Johor yang telah disampaikan oleh Tuan Saparufin Wahab selaku Penolong Kanan Pendidikan Khas di sekolah tersebut. Penerima terdiri daripada 31 orang pelajar Pendidikan Khas yang mana kebanyakan mereka adalah daripada keluarga yang kurang berkemampuan.

Projek Beg Sekolah ini telah dijayakan hasil sumbangan orang ramai melalui NGO Kindness Malaysia yang membuka peluang menaja projek ini beberapa minggu sebelum sesi persekolahan bermula. Sumbangan dana beg adalah untuk SMK Semerah (31 buah) dan Madrasah Hashimiah (150 buah – telah ditambah dari 100 buah). 

Walau bagaimanapun dana yang diperolehi masih tidak mencukupi untuk menaja keseluruhan keperluan kos. Maka peluang tajaan akan dipanjangkan sehingga hujung bulan April 2018 memandangkan Majlis Penyampaian Hadiah untuk Madrasah Hashimiah Selayang akan dijalankan pada bulan Mei 2018. 

Beg yang diterima oleh salah seorang pelajar pendidikan khas

Beg diberi sambil berinteraksi bersama pelajar

Dengan misi melengkapi salah satu keperluan para pelajar khas ini selain menggembirakan adik-adik ini semua, maka projek ini diusahakan sehingga berjaya dilaksanakan. Kerjasama yang padu daripada semua pihak termasuklah pihak sekolah amatlah kami kagumi. 

Ucapan terima kasih dari warga SMK Semerah

Jutaan terima kasih kepada semua penaja dan orang ramai yang telah menularkan projek ini sehingga projek ini berjaya dijalankan. Terima kasih juga kepada Cikgu Nooryusrina Ismail serta guru-guru yang membantu melaksanakan projek ini di SMK Semerah. Hanya Allah yang mampu membalas jasa kalian. Semoga Projek Beg ini dapat diteruskan pada masa-masa akan datang demi kebaikan dan kemajuan pendidikan anak-anak kita.

Gambar beramai-ramai sebagai penutup majlis

Kepada mereka yang berminat untuk menaja Projek Beg Sekolah atau sebarang sumbangan bolehlah email ke support@kindness.my.

Norharirdayu Hashim
Pengasas Bersama
Kindness Malaysia


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...