About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, January 13, 2017

Suspended Meal di Jalan Ipoh


Sebuah lagi Projek Suspended Meal berlangsung kali ini di Jalan Ipoh. Projek ini merupakan inisiatif sukarelawan Kindness Malaysia, Farah Aina yang juga anak kepada makcik yang menjual nasi lemak di sini. Hari ini merupakan hari Jumaat yang penuh keberkatan, oleh itu orang ramai yang datang hanya perlu senyum untuk dapatkan nasi lemak secara percuma.

Orang ramai yang datang akan mula order nasi lemak dengan lauk yang diinginkan. Kemudian apabila pelanggan tersebut menghulurkan duit, Farah akan mengatakan bahawa nasi lemak itu sudah dibayar. Reaksi pelanggan agak terkejut tetapi gembira. Pada waktu ini Farah akan memperkenalkan Kindness Malaysia dan misinya untuk sebarkan dan beri inspirasi kebaikan kepada semua.

Farah membantu ibunya di gerai nasi lemak dan kuih

ramai yang datang ala-ala drive thru

ramai yang seperti tidak percaya dengan makanan percuma

Farah dengan poster Suspended Meal

Nasi lemak dan kuih habis hampir jam 10 pagi. Perancangan untuk suspended pada masa akan datang ialah untuk menyediakan resit kindness untuk setiap makanan yang diberikan percuma. Resit ini akan tertera, "makanan ini sudah dibayar dengan senyuman anda, terima kasih.".

Pihak Kindness Malaysia mengucapkan jutaan terima kasih kepada para dermawan yang telah menaja Projek Suspended Meal ini dan semoga semua mendapat keberkatan dariNya.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...