About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, January 11, 2017

Projek Petrol di Shell Chow Kit


Usia muda tidak menghalang pasukan sukarelawan Kindness Malaysia dari Chow Kit untuk melaksanakan Projek Petrol di tempat mereka. Bermula jam 12.15 pagi, para sukarelawan sudah berkumpul di Shell Chow Kit, turut dihadiri oleh Timbalan Pengerusi Kindness Malaysia, Cik Erinratna yang memberi turut memberi sokongan kepada anak-anak muda ini.

Atikah Nazron memberi taklimat kepada semua sukarelawan


Semua gembira menunggu giliran untuk mengisi minyak
Objektif Projek Petrol ini sangat mudah, hanya untuk menggembirakan penunggang motorsikal. Berbekalkan RM200 yang diberikan oleh seorang donor, Projek Koordinator, cik Atikah Nazron memulakan membahagikan tugas sukarelawan kepada dua bahagian. Satu pasukan akan berada di tempat isi minyak dan satu pasukan lagi di jalan masuk Shell Chow Kit. Setiap motorsikal yang lalu akan dijemput untuk ke pam 1 dimana sukarelawan akan mengisi minyak RON95 hingga penuh.

Timbalan Pengerusi Kindness Malaysia turut turun padang memberi sokongan

sukarelawan yang menjaga bahagian isi minyak

semua sukarelawan yang terlibat untuk Projek Petrol
Tepat jam 1 pagi, selesai Projek Petrol dan anggaran motorsikal yang dapat minyak petrol free ialah antara 25-35 buah. Ini bererti sekurang-kurangnya 25 orang gembira dan mereka juga akan menuju ke destinasi masing-masing dan menggembirakan orang yang sekeliling mereka. Terima kasih kepada donatur yang baik hati menaja Projek Petrol ini dan tahniah kepada semua sukarelawan yang terlibat. Bagi yang berminat untuk menyertai sukarelawan Kindness Malaysia, boleh terus sertai kumpulan sukarelawan Kindness Malaysia di sini.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...