About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Tuesday, May 19, 2015

Sukarelawan Kindness Jayakan Majlis Penyampaian Hadiah Madrasah Hashimiah



Perancangan rapi dilakukan sebulan sebelum berlangsungnya Majlis Penyampaian Hadiah Madrasah Hashimiah yang ke 15. Madrasah Hashimiah yang menempatkan anak-anak pelarian Rohingya dan Myanmar Muslim ini terletak di Pasar Borong Selayang. Setiap tahun madrasah ini akan melahirkan para Hafiz dan Hafizah seawal usia 12 tahun.

Tahun ini, sukarelawan Kindness Malaysia terlibat dalam persiapan majlis. Majlis ini diadakan di kawasan parkir berhadapan dengan sekolah dengan kebenaran daripada pihak DBKL. 11 khemah bersaiz 20x20 dan 10 khemah bersaiz 10x10 digunakan bersama pentas dan hiasan untuk majlis ini. Tiga orang murid berjaya mencapai taraf Hafiz dengan hafalan 30 juzuk al-Quran.

persembahan daripada anak-anak Madrasah Hashimiah

Tahun ini menghasilkan seorang Hafiz dan dua orang Hafizah

Delegasi daripada Myanmar

Suasana di Majlis Penyampaian Hadiah


Jemputan dianggar hampir 1000 orang dan kebanyakannya daripada masyarakat di sekeliling Madrasah Hashimiah. Para NGO turut hadir seperti Yayasan Tzu Chi, UNHCR, Prihaatin dan Sanggar Suri. Individu-individu dermawan juga turut hadir bagi meraikan kejayaan anak-anak Madrasah Hashimiah. Setiap murid yang mendapat markah tertinggi untuk setiap subjek akan menerima hadiah yang merupakan barangan elektrik.

anak-anak Hashimiah bersama para dermawan

sukarelawan Kindness Malaysia

Warga Madrasah Hashimiah berganding bahu dengan sukarelawan Kindness Malaysia

Antara individu-individu yang selalu melakukan aktiviti bersama anak-anak Hashimiah


Pihak Kindness mengucapkan jutaan terima kasih kepada Studio of the Apes yang telah menaja PA sistem dan juga kepada individu-individu yang telah menyumbang bagi menjayakan majlis penyampaian hadiah bagi tahun ini. Untuk maklumat lanjut tentang aktiviti Kindness pada masa akan datang, boleh layari Facebook Kindness Malaysia.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Malaysia
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...