About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Sunday, January 4, 2015

Projek Baginda: Sambutan Maulidur Rasul yang Unik oleh Kindness Dot My


Projek Baginda anjuran Kindness Dot My (Kindness) berlangsung sekali lagi bagi tahun 2015 bagi menyambut Hari Kelahiran Nabi Muhammad SAW. Konsep yang hampir sama digunakan seperti tahun lepas, tetapi kali ini hadiah yang diberikan kepada orang ramai ialah honey stick. Madu stick ini dikepilkan sekali dengan hadis berkenaan dengan Kindness dan diedarkan secara percuma kepada orang ramai di Pavilion.

pelancong dari Korea Selatan menerima madu stick


sukarelawan bersama penerima madu stick

yang sedang bertugas juga menerima madu stick


Seribu madu stick telah dihasilkan yang telah ditaja oleh beberapa orang individu. Objektif Projek Baginda ini ialah untuk meraikan ikon Kindness sepanjang zaman iaitu Rasulullah SAW sendiri. Budi pekerti, sifat sabar dan sifat mahmudah yang lain menjadi contoh yang utama kepada team Kindness untuk memberi inspirasi kepada orang ramai untuk terus melakukan kebaikan tidak kira tempat, masa atau pada sesiapa pun.

bunga ros untuk orang ramai

pemberian yang bermakna

bunga ros diberikan kepada orang ramai

kebaikan adalah untuk semua

satu keluarga terima bunga ros

Projek Baginda ini telah berlangsung di dua lokasi utama, iaitu di Pavilion Bukit Bintang, Kuala Lumpur dan Bayan Baru Pulau Pinang. Team Kindness berkongsi dengan orang ramai tentang kelebihan melakukan kebaikan serta impak kepada orang ramai.

Team Kindness di Pavilion Bukit Bintang

Team Kindness di Bayan Baru, Pulau Pinang


Pihak Kindness mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang terlibat terutama sekali sukarelawan Kindness sendiri, para penaja dan juga pelajar-pelajar MBA UiTM Shah Alam yang turut serta bagi menjayaan aktiviti kali ini. Semoga projek begini dapat mencapai senyuman daripada Baginda SAW.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas Kindness
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...