About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, September 7, 2011

Ziarah Raya di Rumah Perlindungan PERNIM

Lokasi: Pusat Perlindungan PERNIM / Keluarga Besar Norlina Alawi
Tarikh: 6 September 2011

Alhamdulillah, baru-baru ini kami di Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia berkesempatan untuk ziarah raya Pusat Perlindungan PERNIM atau kini dikenali sebagai Keluarga Besar Norlina Alawi di Kampung Cheras Baru. Kami bertemu dengan pengasasnya, Hajah Norlina Alawi yang merupakan antara individu yang berpengalaman membantu anak-anak yatim serta anak yatim yang dijangkiti HIV.

diskusi bersama Hajah Norlina


sedikit sumbangan untuk Keluarga Besar Norlina Alawi

Apa yang menarik di Rumah PERNIM ini, Hajah Norlina menjaga anak-anak yatim ini seperti sebuah keluarga dan mereka tinggal di rumah Hajah Norlina sendiri. Semua dianggapnya sebagai anak dan cucu. Pengambilan mereka semua sebagai anak angkat ini telah mengikut undang-undang yang sah.

InsyaAllah pihak Muslim Aid akan merancang untuk mengadakan program bersama dengan Rumah PERNIM di masa akan datang. Pada yang ingin turut serta atau berminat untuk menyalurkan sumbangan, boleh hubungi pejabat Muslim Aid di 03-22881996.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...