About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Thursday, September 15, 2011

Ziarah Merdeka Raya di Pusat Jagaan Insan Istimewa


Tarikh: 14 September 2011 Lokasi: Pusat Jagaan Insan Istimewa, Semenyih


Bulan ini buat kali kedua staf dan sukarelawan Muslim Aid membuat kunjungan ke Pusat Jagaan Insan Istimewa yang terletak di Semenyih. Pusat Jagaan Insan Istimewa ini menempatkan 23 warga emas dari pelbagai latar belakang dan agama. Sebahagian dari 'assessment' yang telah dilakukan oleh unit sukarelawan Muslim Aid, pusat jagaan ini memerlukan bantal kalis air, almari serta rak baju dan juga keperluan bahan dapur seperti makanan kering dan basah. Peralatan 'toiletries' juga diperlukan sebagai keperluan bulanan.

menjamu selera bersama penghuni Insan Istimewa


sukarelawan bersama warga Insan Istimewa

warga emas Insan Istimewa gembira bersama duit raya

bersama en Subramaniam yang gemar berkongsi cerita kisahnya

Dari sudut luar pusat jagaan tersebut pula mempunyai sedikit ruang dalam anggaran ukuran 5 kaki x 10 kaki yang sesuai untuk laksanakan projek kitchen garden secara kecilan. Antara pokok-pokok yang sesuai ditanam sebaiknya pokok yang 'low maintainance' seperti pokok limau kasturi, ubi kayu dan ubi keledek.

InsyaAllah di masa akan datang, pejabat Muslim Aid akan merancang untuk membuat sebuah mini kitchen garden untuk Pusat Jagaan Insan Istimewa. Pada yang berminat untuk turut serta atau menyalurkan sumbangan, boleh hubungi pejabat Muslim Aid di 03-22881996 (Siti).

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...