About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Saturday, July 11, 2009

Karnival Futsal Milo Hidup Bola 2009


Hari ini selesai Karnival Futsal Hidup Bola di Sport Planet Ampang. Kejohanan kali ini telah disertai hampir 90 pasukan untuk bawah 16 tahun dan bawah 12 tahun dari seluruh Kuala Lumpur dan Selangor. Saya membawa tiga pasukan ASDAF, dua dari bawah 16 tahun dan sebuah pasukan lagi dari bawah 12 tahun.

Team ASDAF C (bawah 12 tahun)

Team ASDAF B (bawah 16 tahun)

Kami tiba di Sport Planet Ampang jam 8.15 dan terus mendaftarkan pasukan. Setiap pemain diberi sehelai baju Milo Hidup Bola. Permainan selesai jam 5 petang. Semua pasukan ASDAF gagal melepasi peringkat kumpulan. Masing-masing tumpas dengan pasukan yang lebih hebat. Apa yang saya dapati, anak-anak ASDAF kurang bersedia dari segi mental, terutama sekali apabila melihat kehadiran hampir 90 pasukan dan juga penyokong yang telah membuatkan kompleks futsal tersebut sesak.
team A yang penat selepas perlawanan futsal

Namun demikian, karnival ini telah dapat memberi pendedahan serta peluang untuk anak-anak ASDAF bercampur dengan pelajar/pemain dari kawasan yang berbeza. Ini dapat membantu untuk meningkatkan keyakinan diri disamping membantu mereka berkomunikasi dengan lebih baik. Terima kasih diucapkan kepada Izham, Alias, Ika dan sukarelawan lain yang telah datang untuk menjaga anak-anak ASDAF ini semasa pertandingan futsal dijalankan.

Muhammad bin Kamarulazizi
Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...