About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, April 24, 2009

Muslim Aid Menerima Pelajar Praktikal dari UIA


Minggu ini, Muslim Aid telah menerima tiga pelajar praktikal dari UIA, jurusan sosiologi dan antropologi. Program praktikal ini akan mengambil masa sebulan. Ini adalah pengambilan pertama pelajar praktikal dari UIA.

Tiga projek telah disasarkan untuk pelajar-pelajar ini.
  1. Projek blog aqiqah
  2. Projek Sahabat Amal Muslim Aid
  3. Projek Mikro Enterprise untuk OKU
Projek Mikro Enterprise untuk OKU ini adalah kesinambungan bantuan untuk keluarga En Fadil. Pelajar-pelajar praktikal ini akan membantu En Fadil dalam penjualan dadih. Mereka akan cuba dapatkan tapak atau lokasi yang sesuai untuk jualan dadih ini. Disamping itu, sebuah blog dadih khas (My Sweet Dadih) untuk En Fadil juga dalam proses disiapkan, yang bakal memuatkan info-info dan cara untuk menempah dadih dari En Fadil.



Pelajar-pelajar ini akan diberi tempoh sebulan untuk menyiapkan ketiga-tiga projek yang telah diberi. Pembaca blog boleh ikuti perkembangan projek pelajar ini melalui blog mereka.

Blog Salwa
Blog Nisa
Blog Ain

Muhammad bin Kamarulazizi
Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia

3 comments:

abg mad ni kok ye pn letak la gmbo nisa tgh cun2 ckit,,,
ni gmbo pejam mata d letaknye huhuhu..;p

salam..good luck tuk students practical UIA....

Lelaki yg beriman & bertaqwa tidak akan sesama sekali menyeksa jiwa seseorg insan yg lemah bernama wanita atau kaum hawa.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...