About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, November 13, 2017

Futsal Pre Kindness Cup Berlangsung Dengan Jayanya


Biar pun Futsal Piala Kindness 2018 bakal diadakan pada tahun hadapan, kehangatannya sudah mula terasa dengan adanya pertandingan Futsal Pre Kindness Cup yang diadakan sebagai persediaan untuk Futsal Piala Kindness 2018. Pertandingan ini juga telah diadakan bersempena dengan Hari Kebaikan Sedunia (World Kindness Day) yang jatuh pada 13 November setiap tahun.

Pertandingan futsal kali ini mendapat tajaan daripada TM dan kerjasama dari Kelab Chelsea Soljabiru melibatkan lima buah rumah kebajikan iaitu Asrama Darul Falah (ASDAF), Madrasah Hashimiah, Rumah Kasih Harmoni, Chow Kit Youth dan Pertubuhan Kebajikan Ehsan Ash- Shakur. Lapan pasukan futsal bertanding untuk kategori lelaki dan lima pasukan untuk kategori perempuan dimeriahkan dengan pasukan futsal dari sukarelawan Kindness Malaysia, pasukan penaja TM dan juga ahli kelab Chelsea Soljabiru dimasukkan dalam peringkat kumpulan bersama dengan anak-anak dari rumah kebajikan.


Senaman ringan sebelum mulanya pertandingan

Pertandingan bermula

Wakil daripada pasukan TM

Sukarelawan yang bersiap sedia
barisan pasukan Chelsea Soljabiru

pasukan Rumah Ash Shakur

Barisan sukarelawan Kindness Malaysia

bersama pasukan yang menang
Pertandingan yang berlangsung di gelanggang futsal KSL Setapak bermula seawal jam 8 pagi dimana semua sukarelawan bersiap sedia menyambut kedatangan anak-anak yatim, asnaf dan pelarian. Pertandingan futsal ini bertujuan untuk promosikan Futsal Piala Kindness 2018 disamping menarik perhatian para penaja dan juga sukarelawan untuk terlibat sama. Futsal Piala Kindness 2018 kelak bakal menyaksikan lebih 20 buah rumah kebajikan yang terlibat dari seluruh negara. Pertandingan ini merupakan antara satu-satunya pertandingan tahunan yang melibatkan banyak rumah kebajikan. Disamping dapat membentuk cara yang sihat, Futsal Piala Kindness ini dapat mencungkil bakat yang terpendam yang ada pada diri anak-anak istimewa ini.

Bagi yang berminat untuk menjadi rakan penaja Futsal Piala Kindness 2018, boleh terus email kepada kami di support@kindness.my. Segala jenis penajaan amat dialu-alukan bagi bersama-sama menggembirakan anak-anak rumah kebajikan seluruh Malaysia.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Malaysia
0183800961

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...