About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, November 8, 2017

Fundraising Tips and Tricks Bersama Majlis Perwakilan Pelajar UiTM



Alhamdulillah, Kindness Malaysia dijemput untuk memberi perkongsian ilmu bersama mahasiswa-mahasiswi Majlis Perwakilan Pelajar UiTM Lendu serta pimpinan kelab dan persatuan di kampus berkenaan. Lebih 70 orang pelajar terlibat dalam bengkel setengah hari. Turut hadir wakil dari NGO Projek Ihsan yang turut bersama-sama mempelajari ilmu mencari dana ini.

Cabaran yang biasa dihadapi oleh pelajar-pelajar universiti ialah berkenaan dengan dana. Mereka mempunyai idea aktiviti yang menarik tetapi bila tiba hal dana ini membuatkan perancangan mereka sukar untuk dilaksanakan sepenuhnya. Masalah ini bukan sahaja menimpa pelajar-pelajar kolej atau universiti, tetapi juga NGO, rumah-rumah anak yatim dan juga madrasah. Dana biasanya menjadi salah satu cabaran yang serius untuk memastikan perancangan yang dirancang dapat berjalan dengan lancar.
Selesai bengkel Fundraising Tips and Tricks

Bengkel setengah hari ini berkongsi cara Kindness Malaysia mendapatkan dana. Kaedah yang digunakan ada beberapa cara bergantung kepada jumlah dana yang diperlukan, sasaran penerima, jenis penderma dan objektif pengumpulan dana itu sendiri. Pelajar universiti sudah pasti biasa menggunakan kertas kerja dan surat untuk dapatkan dana, tetapi menggunakan cara biasa ini sudah pasti tidak dapat membezakan kertas kerja mereka dengan kertas kerja dari pelajar universiti yang lain. Sudah pasti pihak dermawan tidak kira individu mahu pun korporat kerap menerima berpuluh-puluh malah ratusan surat mohon derma dari pelajar universiti, NGO mahupun badan-badan kebajikan. Penggunaan strategi lautan biru (Blue Ocean Strategy) digunakan di sini agar persaingan antara kumpulan lain yang memohon dana dapat diminimakan terus.

Pihak Kindness Malaysia mengucapkan tahniah kepada pihak UiTM Lendu kerana mengambil inisiatif ini untuk berkongsi ilmu pengetahuan dengan para pelajar mereka. Bagi yang berminat untuk sebarang bengkel atau latihan dari pihak Kindness Malaysia, boleh email terus ke support@kindness.my

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Malaysia

3 comments:

Halo,
Nama saya Dewi Yudianto, korban penipuan di tangan pemberi pinjaman palsu. Saya ditipu paling banyak Rp74.000.000 karena saya butuh modal besar Rp500.000.000 untuk menyelamatkan bisnis saya. Saya hampir meninggal dan saya tidak punya tempat untuk pergi, bisnis saya hancur dalam proses saya kehilangan anak saya. Aku tidak tahan ini terjadi lagi. Pada bulan November 2017, saya bertemu dengan seorang teman yang mengenalkan saya pada seorang Wanita yang baik; Nyonya Susan yang pada akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di perusahaan. Saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih Nyonya Susan, Semoga Tuhan terus memberkati Anda. Saya juga suka menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia, bahwa ada banyak penipuan di luar sana, jika Anda memerlukan pinjaman dan pinjaman dengan aman hanya mendaftar melalui Mrs Susan melalui
EMAIL: info@myglobalfinancefund.com
SITUS WEB: www.eglobalfinance.com
Anda dapat menghubungi saya melalui email ini; dewiyudianto51@gmail.com jika Anda ragu. tolong dia satu-satunya orang yang andal dan terpercaya.
Terima kasih.

Nama saya Sabin Dut dari Jakarta di Indonesia, saya seorang perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, jadi banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipu dan mereka ada di sini. menipu Anda dengan uang hasil jerih payah Anda, saya mengajukan pinjaman untuk sekitar Rp850.000.000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 20 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 20 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya tentang menabrak karena hutang.

Ketika saya mencari perusahaan pinjaman swasta yang andal, saya melihat iklan online lain dan nama perusahaan itu adalah GLOBAL FINANCE LIMITED. Saya kehilangan 15 juta bersama mereka dan sampai hari ini, saya belum pernah menerima pinjaman yang saya usulkan.

Ya Tuhan, teman-teman saya yang mengajukan pinjaman juga menerima pinjaman, memperkenalkan saya ke perusahaan yang dapat dipercaya di mana Mrs. Augusta Ibrahim bekerja sebagai manajer cabang, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp850.000.000 dan mereka meminta kredensial, dan setelah itu bahwa mereka selesai memverifikasi rincian saya, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya pikir itu hanya lelucon, dan mungkin ini adalah salah satu penipuan yang membuat saya kehilangan uang, tetapi saya tertegun. Ketika saya mendapatkan pinjaman saya dalam waktu kurang dari 24 jam dengan suku bunga rendah 2% tanpa jaminan

Saya sangat senang bahwa Tuhan menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya selamat membuat bisnis saya melambung tinggi di udara dan dilikuidasi dan sekarang bisnis saya terbang tinggi di Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakannya. tahu tentang perusahaan fashion.

Jadi saya sarankan semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk dihubungi
Ibu Augusta Ibrahim melalui email: (augustaibramhim11@gmail.com)

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: sabibdut111m@gmail.com dan Set memperkenalkan dan berbicara tentang Augusta Ibrahim, dia juga mendapat pinjaman baru dari GLOBAL FINANCE LIMITED, Anda juga dapat menghubunginya melalui email: annabellej24johnson111@gmail.com Sekarang, semuanya Saya ingin Apa yang saya lakukan adalah berusaha memenuhi pembayaran pinjaman yang saya kirim langsung ke akun mereka setiap bulan.

Sepatah kata untuk orang bijak sudah cukup

Terima kasih sekali lagi untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kami dan memberi kami umur panjang dan kehidupan yang makmur dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan baik yang sama dalam hidup Anda.
Ibu yang baik, Augusta Ibrahim
Pinjaman saya 850 juta
Email saya: augustaibramhim11@gmail.com
PEMBIAYAAN GLOBAL TERBATAS
Augusta Ibrahim

Assalamualaikum
Data pribadi
Negara: Indonesia
Nama: Wahyu Sapto Handoko
Email: wahyusaptohandoko256@gmail.com
Alamat: Jl. Sukarela rt.02 / 05 Paninggilan, Ciledug, Tangerang
Sudah empat tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam Rp1,2 miliar dari ibu Helen dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipuan online. Ibu Helen Wilson telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelumnya, saya memohon kepada Ibu Helen bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya meminta tambahan Rp3,7 miliar setelah melalui saya proses hukum. pinjaman itu disetujui oleh manajemen mereka dan saya menerima pinjaman saya dalam waktu kurang dari 48 jam di rekening bank BRI saya. Saya tidak memiliki tantangan dengan bank karena Mrs. Helen Wilson dan tim manajemen pinjaman WEMA Finance telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah baik di Amerika Serikat, MALAYSIA, INDONESIA dan Rumania, sehingga tidak ada masalah sama sekali.
Untuk pinjaman apa pun, saya sangat merekomendasikan Ibu Helen Wilson hari ini dan selalu
Email: (helenwilson719@gmail.com)

WA: +1-585-326-2165

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...