About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, September 14, 2015

Sambal Hitam dan Rempeyek dari Rumah Titian Kaseh


Saya sempat singgah di Rumah Titian Kaseh (RTK) yang terletak di Taman Tasik Titiwangsa untuk hantarkan sedikit barang-barang sumbangan dapur. Kebetulan Makpah (Pengasas RTK) juga berada di sana. Makpah beri saya satu bekas rempeyek dan juga sambal hitam. Saya pun pulang ke rumah dan mencubanya. Rasanya memang tidak mengecewakan, memang sedap! Cukup rasa, dan agaknya produk ini memang dihasilkan dengan penuh kasih sayang.

Kepada penggemar sambal hitam dan juga rempeyek, boleh dapatkannya dari RTK. Rumah Titian Kaseh cukup terkenal dengan produk mereka sendiri untuk pasaran di sekitar Kuala Lumpur. Produk ini dihasilkan sendiri oleh warga ibu tunggal dan penghuni RTK bagi menampung kos harian rumah perlindungan ini.

sambal hitam yang enak dimakan dengan nasi putih

rempeyek sedap yang rangup mendapat sambutan ramai

RTK ini merupakan satu-satunya rumah perlindungan yang terletak di tengah-tengah ibu kota Kuala Lumpur, dan menempatkan anak-anak yatim dan miskin, perempuan yang memerlukan perlindungan, warga ibu tunggal, OKU dan juga warga emas.

Bagi orang ramai yang ingin mendapatkan sambal hitam atau rempeyek ini, boleh hubungi pejabat RTK di 03-4023 5769. Harga bagi satu bekas sambal hitam ialah RM20, dan rempeyek berharga RM25.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas Kindness Malaysia
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...