About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, April 1, 2015

Projek Semporna untuk Mangsa Kebakaran Kampung Bangau-Bangau


Semporna, sebuah kawasan yang terkenal dengan peranginan seperti Pulau Mabul dan Pulau Sipadan. Baru-baru ini dikejutkan dengan kebakaran yang telah memusnahkan lebih 250 buah rumah di Kampung Bangau-bangau. Dijangka lebih dari 300 buah keluarga menjadi mangsa hilangnya tempat tinggal serta barang-barang lain musnah. Lokasi kampung ini yang terletak di tepi pantai dengan angin yang kuat telah menyebabkan rumah-rumah ini pantas disambar api.

orang kampung hanya dapat melihat rumah dijilat api


hanya tinggal kayu rangka

tiada lagi yang tinggal

Pihak Kindness Dot My (Kindness) mengambil inisiatif untuk membantu anak-anak mangsa kebakaran ini dengan memberikan beg sekolah bagi memudahkan anak-anak mangsa ini meneruskan pembelajaran seperti biasa. Pada orang ramai yang ingin menaja beg sekolah untuk mangsa-mangsa kebakaran ini boleh lakukannya ke akaun Maybank di 514057664892 atas nama Kindness Dot My. Email butiran di support@kindness.my dan nyatakan tajaan untuk Projek Semporna. Sebuah beg berharga RM30 dan akan diuruskan sepenuhnya oleh Projek Koordinator Kindness yang Kota Kinabalu, iaitu Encik Abdullah Hashim.

Semoga dengan bantuan kecil ini dapat meringankan beban keluarga mangsa kebakaran di sana. Amin.

*gambar diperoleh dari Projek Koordinator Kindness Sabah

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Dot My
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...