About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, April 22, 2015

Mesyuarat Agung Pertama Kindness Malaysia


Kindness Dot My (Kindness) yang sudah masuk tahun ketiga mula mengorak langkah untuk perancangan baru bagi tahun-tahun akan datang. Agenda yang utama ialah pendaftaran Kindness sebagai sebuah NGO penuh. Dalam tempoh tiga tahun, Kindness telah bergerak sebagai sebuah social enterprise dan kini akan beralih sebagai NGO dengan nama baru iaitu Kindness Malaysia.

Pimpinan baru telah dilantik dan strategi untuk jangka masa pendek dan panjang turut diperjelaskan agar memastikan setiap ahli jelas dengan misi yang diperjuangkan. Perbentangan serta perkongsian ilmu dikalangan ahli turut diadakan. Antara tajuk yang dibincangkan seperti Strategic Planning, Volunteer Management, Fund Management, PR and Media, PR and Damage Control, PR and school/college/university, PR and orphanage dan Branding and Design.

Diwan yang menerangkan berkenaan dengan PR and NGO

Roghdayanti menerangkan tentang PR and Schools

Erinratna menerangkan tentang pengumpulan dana

Hadi menerangkan tentang PR and orphanage

Mesyuarat tahunan yang telah berlangsung di Ascott Kuala Lumpur pada 18-19 April 2015 ini bermula dari jam 3 petang hingga jam 2 pagi dengan beberapa kali rehat diantara sesi tersebut. Antara perancangan serta isu yang dibincangkan seperti pendaftaran Kindness Malaysia dengan ROS, pendaftaran Kindness dengan World Kindness Movement, aktiviti-aktiviti tahunan seperti Futsal Piala Kindness, Projek TajaMereka, Projek B
aginda dan sambutan World Kindness Day.

perbincangan santai

aktiviti dalam kumpulan
Harapan kali ini tetap sama dimana Kindness akan lipat gandakan lagi usaha untuk melakukan dan menyebarkan kebaikan tidak kira tempat, masa atau pada sesiapa pun dan menjadikan negara Malaysia lebih makmur dan positif.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas Kindness Malaysia
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...