About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Thursday, October 23, 2014

Projek Maruku di Hari Diwali


Kindness Dot My (Kindness) kembali dengan sebuah lagi projek kreatif yang dinamakan Projek Maruku. Projek Maruku ini dilakukan bersempena dengan Hari Diwali yang disambut oleh komuniti Hindu di seluruh negara. Team sukarelawan Kindness menyediakan hampir 200 pek muruku untuk diberikan percuma kepada orang ramai.

pelbagai kaum menkmati muruku

anda senyum dan anda akan dapat muruku

hampir 200 pek muruku diberikan kepada orang ramai

Projek Maruku ini dilaksanakan di Taman Tasik Titiwangsa dan mendapat sambutan yang menggalakkan daripada orang ramai. Orang ramai hanya perlu senyum untuk menerima satu pek muruku daripada sukarelawan Kindness. Menurut projek koordinator Projek Maruku, Cik Aniza, Projek Maruku ini dijalankan bersempena Hari Diwali dan pada yang sama mengajak orang ramai untuk lebih ceria dengan senyuman. Akhir-akhir ini terlalu banyak berita yang negatif menjadi viral di laman media sosial dan aktiviti Projek Maruku ini sedikit sebanyak berusaha untuk mengurangkan kesan negatif yang diterap di media sosial.


Pelancong juga terima muruku

team sukarelawan Projek Maruku
Pihak Kindness mengucapkan terima kasih kepada para penaja yang telah menyumbang bagi menjayakan Projek Maruku ini. Senyuman manis bersama maruku!

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Dot My
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...