About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, October 29, 2014

Inisiatif Poket Kindness oleh Kindness Malaysia


Poket Kindness merupakan lagi sebuah inisiatif dari Kindness Malaysia (Kindness) bertujuan untuk memberi galakan kepada orang ramai untuk terus melakukan kebaikan. Konsep Poket Kindness ini sangat mudah. Setiap kali berbelanja, sudah pasti akan ada duit baki. Duit baki ini dimasukkan ke dalam Poket Kindness. Duit yang dikumpul ini dapat digunakan untuk melakukan aktiviti-aktiviti kebaikan tidak kira masa, tempat atau pada sesiapa pun.

Biasanya orang ramai mengeluh yang mereka tidak mempunyai masa, lebih lagi jika tidak mempunyai wang untuk lakukan kebaikan. Dengan adanya poket dedikasi untuk aktiviti Kindness ini, maka lebih mudah untuk mana-mana individu melakukan kebaikan. Kebaikan secara rawak (random act of kindness) secara tidak langsung akan memberi manfaat kepada individu yang mempunyai Poket Kindness. Kebaikan dapat dilakukan setiap hari ditempat kerja, jiran dan di tempat awam yang lain.

Peruntukan khas dari Poket Kindness ini memudahkan perlaksanaan aktiviti-aktiviti kebaikan seperti suspended meal, belikan air minuman untuk rakan sekerja, bawa balik kuih untuk pakcik sekuriti, mengisi tabung masjid dan lain-lain.

Contoh konsep Uncang Kindness


Pihak Kindness mempunyai rancangan untuk menghasilkan Uncang Kindness, yang juga sebahagian daripada Poket Kindness. Uncang Kindness ini dapat memudahkan lagi orang ramai untuk mengasingkan wang mereka untuk sebarang aktiviti kebaikan. Bagi yang berminat untuk menaja penghasilan Uncang Kindness, boleh email saya di matt@kindness.my.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Dot My
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...