About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Tuesday, September 9, 2014

Program Motivasi Kindness Bersama SMK Taman Tuanku Jaafar


Aktiviti Kindness Dot My (Kindness) kini berkembang ke peringkat sekolah. Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Tuanku Jaafar (SMKTTJ) telah menjemput pihak Kindness untuk adakan Program Motivasi Kindness baru-baru ini. Program sehari ini bertujuan untuk menerapkan nilai-nilai murni dikalangan para pelajar. Lebih 50 orang pelajar telah terlibat dengan program kali ini yang menyentuh pelbagai aktiviti serta modul kindness.

fasilitator berkongsi pengalaman

pelajar-pelajar SMKTTJ yang terpilih untuk mengikuti Program Motivasi Kindness

bimbingan daripada fasilitator

Menurut Pengetua Cemerlang SMKTTJ, Cikgu Omar Ahmad, penerapan nilai-nilai murni atau kindness ini perlu dilakukan sejak dibangku sekolah. Disamping pembelajaran di sekolah, keinginan untuk melakukan perkara-perkara yang baik juga perlu disemai agar pelajar-pelajar dapat memupuk sifat "kindness" dalam diri mereka. SMKTTJ bakal menandatangani MOU bersama dengan pihak Kindness bagi membantu dan menyemai nilai-nilai murni dikalangan pelajar-pelajar sekolah. Pihak Kindness akan bertanggungjawab untuk merangka modul serta menggerakan persatuan di SMKTTJ dibawah Badan Dakwah dan Tarbiah (BADAR).

barisan fasilitator yang terdiri daripada tenaga muda profesional

perbentangan idea kindness

hasil dari brainstorming untuk idea aktiviti kindness di peringkat sekolah

Kerjasama diantara SMKTTJ dan Kindness ini merupakan titik tolak yang pertama dalam menyebarkan dan memberi inspirasi kepada para pelajar bermula di peringkat sekolah. Bagi pihak sekolah atau ipt yang berminat untuk kami anjurkan program sebegini, boleh emailkan terus ke support@kindness.my.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Dot My
0183800961
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...