About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, March 1, 2013

Usaha Sukarelawan untuk Pelarian di Malaysia

klik pada gambar untuk gambaran lebih jelas

Jumlah kanak-kanak pelarian di Malaysia menjangkau hampir 20,000 orang dan kebanyakannya daripada mereka kurang mendapat perhatian media massa. Usaha NGO dan juga kumpulan sukarelawan sedikit sebanyak membantu kanak-kanak ini yang kebanyakannya berada di Selayang, Ampang, Klang dan Cheras.

Salah seorang dari sukarelawan Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia, cik Nazihah Rusli, kini menyambung usahanya untuk mengumpul keperluan asas bagi kanak-kanak pelarian terutamanya pelarian Rohingya dan Myanmar Muslim. Keperluan seperti vitamin C, ubat-ubatan asas dan first aid ini akan dikumpulkan dan diserahkan kepada rumah-rumah kebajikan yang menempatkan anak-anak pelarian seperti Madrasah Hashimiah. Pada yang berminat untuk menyumbang dan bentuk wang, atau barang, boleh hubungi terus cik Nazihah di sini.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...