About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, April 2, 2012

Perlawanan Persahabatan Menjelang Futsal Amal 2012 Piala Muslim Aid

Menjelang Pertandingan Futsal Amal 2012, beberapa rumah kebajikan dan pelarian telah menjalani rutin latihan mereka setiap hari. Baru-baru ini pasukan Somali FC yang terdiri daripada pelarian Somalia dan MSRI FC yang terdiri daripada pelarian Afghanistan, Iraq dan Palestine telah mengadakan perlawanan persahabatan di Ampang. Biarpun berbeza warna kulit, namun ia tidak menghalang untuk mereka bermain futsal bersama-sama.

Anak-anak Rumah At-Taqwa dengan latihan futsal mereka
Kini hanya tinggal kurang dari beberapa hari sebelum Pertandingan Futsal Amal 2012 yang bakal berlangsung pada 7 April 2012 di Pusat Sukan UiTM Shah Alam. Pihak penganjur, Fakulti Kejuruteraan Kimia UiTM bersama Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia masih mengalu-alukan sumbangan dan sponsor untuk program ini. Pada yang berminat untuk memberi sumbangan boleh hubungi pejabat Muslim Aid di 03-22881996 atau untuk penyertaan terbuka, boleh hubungi 0174831696 (Fatin).

Pasukan Somali FC dan MSRI FC

Bersemangat
Pasukan Futsal dari Rumah Titian Kaseh
Pasukan Eagle FC dari Rohingya Klang
Muhammad

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...