About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Tuesday, June 7, 2011

Ziarah Kampung Orang Asli Tementong, Lipis


Tarikh: 4-5 Jun 2011
Lokasi: Kampung Tementong, Kuala Lipis, Pahang
Program: Program ziarah kampung Orang Asli

Pasukan sukarelawan Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) bersama Persatuan Muslimah TTDI Jaya dan Asrama Darul Falah (ASDAF) telah menganjurkan program ziarah kampung orang asli di Tementong, Kuala Lipis. Objektif ziarah ini adalah untuk mengenal masyarakat orang asli dengan lebih dekat dan proses untuk membantu pendidikan anak-anak ASDAF yang juga terdiri daripada masyarakat orang asli.

program ramah mesra bersama masyarakat orang asli

bersama masyarakat orang asli selepas Magrib

anak-anak orang asli yang ceria

pasukan sukarelawan menyediakan makanan untuk makan malam

mandi singai

Program pendidikan Muslim Aid di ASDAF kini sudah masuk tahun ketiga, fokusnya untuk membantu mereka menyesuaikan diri di ASDAF disamping membantu mereka mendapatkan pendidikan yang sempurna. Program ziarah ini sedikit sebanyak membantu pasukan sukarelawan untuk merancang program-program seterusnya di ASDAF.

Program ziarah kampung orang asli ini akan diteruskan pada bulan Julai ini dan info berkenaan ziarah tersebut akan dikemaskini dalam tempoh terdekat. Pada yang berminat untuk sertai atau ingin menyalurkan sumbangan, boleh hubungi pejabat ASDAF di 03-22881996.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...