About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, June 13, 2011

Berkongsi Rezeki Bersama yang Memerlukan


Baru-baru ini saya bersama sukarelawan-sukarelawan dari Desa Pandan telah menghantar bantuan makanan untuk insan-insan yang memerlukan seperti pelarian Myanmar Muslim di Selayang dan juga warga ibu tunggal. Kumpulan sukarelawan ini yang diberi nama sukarelawan amal ini telah mengambil inisiatif yang bagus dengan mengumpulkan barang-barang sumbangan yang telah diberikan oleh rakan kenalan mereka dan disalurkan kepada mereka yang memerlukan.

Aktiviti tersebut bermula pada jam 10 pagi di Madrasah Hashimiah di Selayang. Sumbangan seperti beras, Milo, biskut dan gula telah diagihkan-agihkan untuk anak-anak yatim pelarian dan juga beberapa keluarga ibu tunggal di sekitar Wangsa Maju dan Ukay Perdana. Pengalaman yang cukup berharga bagi sukarelawan apabila dapat berkongsi pengalaman bersama ibu-ibu tunggal.

wajah gembira anak-anak yatim pelarian Myanmar Muslim

berkongsi pengalaman bersama warga ibu tunggal yang mempunya anak dylexia

Pejabat Muslim Aid mengucapkan tahniah atas usaha baik yang telah dilakukan oleh tiga orang sukarelawan amal, cik Natrah, encik Ahmad dan encik Hezree. Pada sukarelawan yang berminat untuk menganjurkan aktiviti sukarelawan mereka sendiri, boleh hubungi saya di pejabat Muslim Aid di 03-22881996.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...