About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, June 13, 2011

Booth Muslim Aid di UIA


Pelbagai inisiatif diambil oleh para sukarelawan Muslim Aid untuk membuat kerja-kerja amal. Salah seorang dari sukarelawan Muslim Aid yang aktif, cik Nazihah telah membuka "booth" Muslim Aid di kampus Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIA) Gombak. Booth promosi ini memberi peluang kepada pelajar-pelajar serta staf UIA untuk mengenali Muslim Aid dengan lebih dekat serta memberi peluang untuk orang ramai menyertai pelbagai program yang akan dijalankan dalam tempoh terdekat, terutama sekali menjelang bulan Ramadhan.

Booth ini telah dibuka selama tiga hari juga telah dibantu oleh salah seorang pelajar latihan industri di Muslim Aid yang juga pelajar UIA. Sambutan yang menggalakkan dan rama. Ramai pelajar dan pensyarah telah mendaftarkan diri sebagai sukarelawan Muslim Aid dan ramai juga yang telah menyalurkan sumbangan mereka untuk program-program yang akan datang.

sukarelawan bersama tabung derma

berkongsi info tentang Muslim Aid

penyertaan aqiqah juga boleh dilakukan

Pejabat Muslim Aid mengalu-alukan para sukarelawan untuk membuka booth di lokasi-lokasi lain yang strategik. Pada yang berminat untuk membuka booth Muslim Aid bagi membantu menghebahkan aktiviti Muslim Aid, boleh hubungi pejabat Muslim Aid di 03-22881996 (Ruzida atau Siti Murnie)

Muhammad bin Kamarulazizi

1 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...