About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, April 1, 2011

Kesinambungan Kelas Bahasa Inggeris Untuk Pelarian Rohingya Klang


Kini sudah masuk bulan ketiga kelas Bahasa Inggeris dan komputer dijalankan untuk warga pelarian Rohingya di Klang anjuran Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) dengan kerjasama Dari UNHCR. Kelas ini dijalankan setiap hari kecuali hari Jumaat pada setiap petang jam 4-6 petang dan 6 hingga 8 malam. Setiap kelas mempunyai 20 orang pelajar yang diajar oleh sukarelawan Muslim Aid yang merupakan guru lulusan Bahasa Inggeris.


suasana di dalam kelas

sesi bersama dengan pegawai dari UNHCR

Program yang mendapat tajaan dari UNHCR ini merupakan program ke sembilan Muslim Aid bersama dengan UNHCR untuk membantu golongan pelarian terutama Rohingya dan Myanmar Muslim meningkatkan taraf hidup mereka di Malaysia. Pihak Muslim Aid akan meneruskan kelas komputer ini dengan menerapkan subjek Photoshop dan Illustrater. Dengan ini mereka berpeluang untuk menjana pendapatan sendiri selepas mahir dengan ilmu perisian grafik.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...