About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, December 4, 2009

Study Visit ke Madrasah Hashimiah


Petang tadi saya ke Madrasah Anak Yatim Rohingya di Selayang untuk berjumpa dengan Ustaz Hashim, iaitu pengetua kepada madrasah tersebut. Kali ini saya datang untuk mendapatkan maklumat-maklumat terperinci tentang pengurusan madrasah yang menempatkan anak-anak yatim Rohingya ini.

anak-anak Rohingya bersama Ustaz Hashim

Maklumat-maklumat yang saya peroleh ini akan digunakan untuk menyediakan kertas kerja untuk mendapatkan peruntukan dari UNCHR bagi membiayai pendidikan anak-anak Rohingya ini. Madrasah Hashimiah ini akan di 'adopt' oleh Muslim Aid bagi bidang pendidikan. Sebelum ini rangkaian Muslim Aid di seluruh dunia sudah mengambil beberapa buah sekolah angkat di Palestin, Bangladesh, Myanmar dan juga di Indonesia.

Harapan kali ini agar permohonan ini diluluskan oleh pihak UNHCR agar dapat memberi pendidikan yang lebih baik untuk anak-anak pelarian Rohingya ini.

p/s Ustaz Hashim ucapkan terima kasih yang amat kepada penderma yang telah menyumbang melalui Muslim Aid. Sebelum ini Muslim Aid ada memberi sumbangan ubat-ubatan serta vitamin C kepada anak-anak Rohingya ini dan alhamdulillah ramai yang telah memanfaatnya:)

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...