About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Thursday, December 24, 2009

20 Anak Rohingya Selamat di Khatan


Alhamdulillah, program berkhatan untuk anak-anak yatim dan miskin Rohingya sudah selamat dijalankan di Poliklinik Zainee, Jln Sg Tua Batu Caves. 20 anak-anak kecil ini telah dikhatan dengan selamat. Proses berkhatan dijalankan sendiri oleh Dr Zainee, iaitu pemilik Poklinik Zainee. Program bermula jam 9 pagi dan selesai jam 9 malam. Menurut Dr Zainee, proses khatan akan mengambil masa 30 minit dan kebanyakan anak Rohingya ini berdisiplin dan mudah untuk dikhatankan.

Turut hadir di program berkhatan ialah pengurus pembangunan projek Muslim Aid iaitu En Muhammad dan En Amir yang juga dari Muslim Aid. Ustaz Hashim dan beberapa cikgu dari Madrasah Hashimiah juga turut hadir untuk memberi sokongan kepada anak-anak Rohingya. Program berkhatan ini akan menjadi program tahunan dan akan dirancang bagi tahun hadapan.

makan dulu sebelum khatan

proses berkhatan

di bilik berkhatan

lebih banyak gambar di sini

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...