About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Tuesday, October 6, 2009

Pokok Timun Jepun Dah Keluarkan Hasil!


Semalam saya sempat menelefon ibu saya di Pulau Pinang untuk bertanyakan khabar dan alhamdulillah semua dalam keadaan sihat. Ibu saya juga ada beritahu pokok timun jepun yang saya tanam semasa kelahiran anak saya Muhammad Ali juga sudah mengeluarkan hasil! (kitchen garden di rumah) MasyaAllah, sungguh besar sekali timun jepun tersebut. Adik saya telah kirimkan mms gambar pokok tersebut. Hasil pokok terung dan bendi masih kecil.

Di sini saya ada ceritakan cara untuk menanam timun jepun. Klik sini.

Muhammad bin Kamarulazizi

2 comments:

Salam sejahtera. Saya Ayuni dari Rawang. Saya ingin mengetahui cara penanaman terung bulat dan timun jepun, proses penanaman, pengendalian lepas tuai dan pemasaran domestik. Diharap sesiapa yang mempunyai maklumat / foto sudi membantu dengan mengirimkan e mail ke ayuni.amani@gmail.com atau cutey.chubby@yahoo.com. Saya sedang mengikuti kajian pembangunan gred dan kualiti bagi komoditi ini. Sekian terima kasih. (^_^)

Cek ayuni, google je maklumat yg anda mahu. Banyak kat internet atau beli buku berkaitan. Slmt bertani

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...