About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Tuesday, May 19, 2009

Update: My Sweet Dadih


Kini minggu terakhir pelajar praktikal dari UIA menjalani latihan industri di Muslim Aid. Dua projek utama yang telah diberikan mempunyai progres yang baik. Pertamanya projek aqiqah Muslim Aid, blog aqiqah Muslim Aid telah siap dibina dan promosi juga giat dijalankan oleh pelajar-pelajar UIA. Projek kedua iaitu projek mikroenterprise bersama En Fadil juga berjalan dengan lancar. Projek mikroenterprise ini terbahagi kepada dua. Yang pertamanya untuk mendapatkan tapak perniagaan dan kedua ialah projek My Sweet Dadih. Permohonan lesen perniagaan untuk En Fadil kini sedang menunggu status dari pihak DBKL. InsyaAllah dalam minggu ini akan diketahui keputusannya dari pihak DBKL.

Eric, kedai runcit

perbincangan bersama En Fadil di pejabat Muslim Aid

Bagi projek My Sweet Dadih pula, En Fadil kini sudah mula membekalkan dadih ke sebuah kedai runcit dan sebuah kedai makan di bangunan Mutiara Bangsar. Tempahan dadih juga diterima melalui blog My Sweet Dadih, dan kini sudah 4 kali tempahan diterima sejak bermulanya perniagaan dadih awal Mei yang lepas. Semoga dengan usaha pelajar praktikal bersama Muslim Aid ini dapat membantu En Fadil keluar dari kepompong kemiskinan serta memperluaskan lagi ibadah aqiqah di seluruh Malaysia.

Muhammad bin Kamarulazizi
Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia

1 comments:

Dadih memang sedap dimakan terutamanya selepas sembahyang jumaat.Dadih itu satu perniagaan.

Perniagaan Dadih

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...