About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, March 10, 2008

Aktviti bersama Famili Kak Norehan

Sehari selepas pilihanraya umum ke 12, saya mengambil kesempatan masa terluang untuk bawak keluarga kak Norehan keluar jalan2. Walaupun kehangatan pru12 masih terasa, ini tidak menghalang saya untuk ke rumah Kak Norehan pada pagi ahad jam 10.30 untuk mengajar tusyen untuk anak2 nya.

Selepas Amylia, Shahira, Anwar, Fasihah dan Ain (anak2 Kak Norehan) penat belajar, kami makan tengahari dulu dan solat Zohor. Dalam 2.30, kami gerak ke Bandar Baru Sentul, nak ziarah rumah saya. Sejak 3 bulan saya pindah di sini, kali ini baru berpeluang nak bawak famili Kak Norehan ke rumah saya.

Jam 3.30 kami bertolak ke Flamengo, untuk main bowling. Ini kali ke 2 main bowling bersama famili Kak Norehan. Sebelum nih, main di Sunway Pyramid.

Syahira, kali ke 2, dia main bowling.

Hebat gak amylia (anak sulung) main bowling, dua kali dapat strike!

Amylia, anak sulung tingkatan satu


Kak Norehan pun turut main bowling sekali. Terharu saya tgk, peluang seperti ini tidak selalu dapat dirasa oleh mereka.
Kak Norehan sekeluarga

Jam 5.30, kami pun bercadang untuk pulang. si Anwar dan Fasihah asyik sebut nak pergi makan pulak. Aiseh, duit dalam poket xcukup nak belanja 7 org anak beranak nih.Rasa kesian pada famili nih pun ada, tapi poket nih pun xbanyak duit.huhu...Dengan tekadnya, terus singgah ke Petronas Taman Melati, cucuk duit kat situ. Maklum la bulan ni dapat bonus ckit dari Muslim Aid Asia.
Anwar dgn satenya, Ain suka plak makan timun

Bersama abg Zul (suami Kak Norehan)

Jam 6.30 saya pun hantar famili Kak Norehan pulang. InsyaAllah minggu depan, sambung tusyen seperti biasa, hari ahad pagi jam 10am.

Berikut adalah detail famili Kak Norehan

Ahli keluarga: 7 org
Suami: Lumpuh sebelah kanan badan.
Anak2: 5 org, 4 perempuan dan seorang lelaki.
(tingkatan 1, darjah 6, 4, 2 dan seorang lagi tadika.)
Pendapatan keluarga: Kak Norehan bekerja sebagai pembantu gerai makan, income dianggar dlm rm500-rm600.
Bantuan zakat: YA.
Lokasi: Batu 9, Gombak

Pada yg mengenali famili2 susah sekitar kawasan anda, boleh hubungi saya. Pada yang ingin buat aktiviti bersama untuk famili susah, juga boleh hubungi saya. Saya alu2kan cadangan dan sokongan anda semua!

-Muhammad-

3 comments:

len kali am pun nak pau abang mat!!kita pi makan kat victoria station..rib eye steak n lobster half cooked

ikhlaskan hati..sama2 berbakti..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...