About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Tuesday, February 23, 2016

Perlawanan Persahabatan Menjelang Futsal Piala Kindness 2016



Menjelang Futsal Piala Kindness 2016 anjuran Kindness Malaysia, sudah banyak pasukan futsal dari rumah-rumah kebajikan memulakan latihan mereka setiap petang. Pengurus pasukan pula sibuk mencari tajaan bagi mendapatkan jersi, kasut, sarung tangan penjaga goal dan juga bola futsal bagi pasukan masing-masing.

Baru-baru ini bertempat di Indoor Futsal Center (IFC) Setapak telah berlangsungnya perlawanan persahabatan antara Madrasah Hashimiah, Rumah Baitul Kasih dan Rumah Nur Iman dari Setapak. Setiap rumah menghantar satu pasukan futsal dan mereka berumur dari 9 hingga ke 17 tahun.

anak-anak semua memanaskan badan

taklimat dari pengadil

Perlawanan bermula jam 10.30 pagi dan selesai hampir jam 1 tengahari. Latihan juga diberikan kepada pasukan yang berehat sementara menunggu giliran untuk bermain. Perlawanan persahabatan ini menyaksikan pasukan futsal dari Madrasah Hashimiah mendominasi semua perlawanan.

Setiap pasukan telah menerima tajaan air isotonik dari Pocari Sweat dan juga multivitamin dari CCM. Pengangkutan pula ditaja oleh Haval M4. 100 muffin juga disediakan untuk para pemain yang telah ditaja leh Preloved4Charity. Sukarelawan pula telah membawa 50 bungkus nasi lemak dan air mineral pada hari kejadian.

nasi lemak yang menjadi kegemaran

kaki krem

Pada yang berminat untuk mengatur perlawanan persahabatan dengan mana-mana pasukan futsal rumah kebajikan, boleh email terus ke support@kindness.my. Sumbangan untuk pasukan futsal juga terbuka kepada orang ramai yang berminat.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Malaysia
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...