About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, November 20, 2015

Bengkel Cara Untuk Kumpul Dana Bersama Mahasiswa Malaysia di Universiti Islam Negeri Aceh


12 November 2015 - Aceh, Indonesia. Team Kindness Malaysia berkesempatan untuk ke Aceh Indonesia bagi melebarkan sayap dalam misi menyebarkan kebaikan di rantau Asia Tenggara (ASEAN). Salah satu daripada aktiviti di Aceh yang memberi bengkel mini (crash course) tentang bagaimana untuk mengumpul dana bagi aktviti persatuan. Kebanyakan persatuan mahasiswa di peringkat universiti mahupun kolej biasanya mengalami masalah untuk mendapatkan dana. Aktiviti fundraising ini menjadi antara cabaran utama untuk menjayakan sesebuah aktiviti atau program.

Bapak Putra dari Rumah Makanul Ubudiyah memberi buah pendapat

Pelajar Malaysia di Universiti Islam Negeri Aceh

Team Kindness Malaysia telah menggunakan teknik Logical Framework Approach bagi membantu mahasiswa mahasiswi pelajari cara untuk mendapatkan dana. Pembelajaran berlangsung selama dua jam dimana banyak perkara dibincangkan terutama sekali dalam penyediaan surat dan proposal. Pendekatan public relation (pr) juga penting dan harus faham tentang "donor's behavior"

Pihak Kindness Malaysia mengucapkan jutaan terima kasih kepada para dermawan yang bermurah hati menaja aktiviti menyebar kebaikan di Aceh. Projek seterusnya melibatkan anak-anak yatim di Makanu Ubudiyah, Sibreh dan juga peniaga kecil di bawah seliaan Muslim Aid Indonesia cabang Aceh.


Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Malaysia
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...