About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Tuesday, July 7, 2015

TajaMereka Raikan Anak-anak Yatim Orang Asli di Asrama Darul Falah (ASDAF)


Setiap kali bulan Ramadan, pada hari Nuzul Quran akan berlangsungnya Projek TajaMereka bertempat di Asrama Darul Falah (ASDAF) bagi meraikan anak-anak yatim dan miskin orang asli. Seramai 60 orang anak-anak diraikan berbuka puasa, duit raya dan moreh. Menu untuk anak-anak orang asli ini mengikut selera mereka, iaitu nasi putih, ayam goreng, daging kicap, pucuk paku masak lemak serta kuih muih dan buah-buahan. Untuk moreh pula, megi goreng disediakan. Pada asalnya mahu sediakan bubur untuk warga ASDAF, tetapi disebab sudah biasa dengan pengalaman ke kampung orang asli, moreh ditukarkan dari bubur ke megi goreng.

bubur lambuk dari Kampung Baru

berbuka bersama anak-anak ASDAF

kegembiraan sukarelawan dan anak-anak ASDAF

sesi menjamu selera

pemberian duit raya dan goodies

jajan untuk semua

Projek TajaMereka kali ini mendapat tajaan daripada para individu dan juga syarikat Veritas Architect. Anak-anak ASDAF menerima beberapa sampul duit raya dan juga goodies. Pihak Kindness Malaysia ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang terlibat secara langsung dan tidak langsung. Semoga usaha semua sentiasa diberkatiNya.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Malaysia
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...