About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, July 5, 2010

Kelas Cupcake di ASDAF


Lokasi: ASDAF
Tarikh: 3 Julai 2010

Program: Kelas Cupcake di ASDAF

Alhamdulillah, kelas cupcake berjalan dengan lancar di ASDAF. Cik Azura, sukarelawan Muslim Aid mengetuai projek bersama dengan rakan-rakannya yang lain. Objektif projek ini adalah untuk memberi peluang kepada anak-anak ASDAF mempelajari skill yang bpleh mereka adaptasi apabila pulang ke kampung halaman. Menurut cik Azura, untuk menghasilkan cupcake ini hanya memerlukan beberapa bahan asas dan akan mengambil masa sejam sahaja.

menyediakan bahan-bahan cupcake

sukarelawan bersama anak-anak ASDAF

bahan-bahan dimasukkan ke dalam cup

bersedia untuk di masukkan ke dalam oven


cupcake yang telah dihasilkan

Anak-anak ASDAF dapat mempelajari sukatan yang sepatutnya menggunakan penimbang yang telah disediakan oleh pihak Muslim Aid. Mereka kelihatan gembira kerana dapat mempraktikkan apa yang telah dibelajar di subjek Matematik di sekolah terutamanya yang bersekolah rendah.

Pihak Muslim Aid akan merancang lebih banyak program skill untuk pembangunan komuniti (community development) untuk anak-anak yatim, keluarga miskin, warga OKU dan pelarian.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...