About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, August 12, 2009

Majlis Kesyukuran Muslim Aid


Alhamdulillah majlis kesyukuran Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia berjalan dengan lancar semalam. Lebih 200 orang telah hadir yang terdiri daripada penyumbang dan sukarelawan telah hadir bersama lebih 100 orang anak yatim dan miskin dari ASDAF, Rumah Anak Yatim Rohingya Hashimiah dan Rumah Titian Kaseh telah hadir memeriahkan majlis kesyukuran ini. Majlis ini telah diadakan di Masjid Negara di Dewan Syarahan Utama bermula jam 6.30 petang. Program telah diikuti dengan solat Magrib berjemaah, ceramah dan bacaan Yasin, disusuli pula dengan solat Isya berjemaah dan seterusnya jamuan makan.

sukarelawan bersama anak-anak pelarian Rohingya

dermawan bersama anak-anak ASDAF

mira bersama Ehsan

bersama pengetua Rumah Anak Yatim Rohingya Hashimiah, Ustaz Hashim

Mas bersama anak-anak ASDAF

Rizal bersama anak-anak pelarian Rohingya

Puan Zaini bersama anak-anak ASDAF

anak-anak pelarian Rohingya

Ramai yang telah memberi sumbangan dan telah mengisi borang sukarelawan Muslim Aid. Para dermawan berpeluang untuk solat berjemaah dan menikmati jamuan bersama anak-anak yatim dan miskin ini serta mengambil gambar bersama. Anak-anak yatim dan miskin serta anak-anak pelarian Rohingya kelihatan gembira apabila dapat bersama dengan dermawan dan sukarelawan.

Muhammad bin Kamarulazizi
Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...