About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, August 19, 2009

Adik Firdaus akan operate matanya


Semalam saya menerima panggilan dari En Fadil, mengatakan yang anaknya Firdaus (4 tahun) bakal menjalani pembedahan mata. En Fadil yang keluarganya mengalami masalah penglihatan ini telah mendapat tajaan pembedahan secara percuma oleh Klinik Shukri & Hardeep Specialist Eye Center di Jalan Ipoh. Kos pembedahan hampir RM10 ribu dan kini memerlukan lagi RM2160. Kata En Fadil, RM2160 itu merupakan kos untuk pakar bius yang tidak dapat ditanggung oleh doktor itu sendiri. Tarikh untuk pembedahan ini akan dijalankan pada 1 Oktober 2009 jam 2 petang di Klinik Shukri & Hardeep Specialist Eye Center.

Saya sempat bertanya, ada cuba mohon bantuan dari pusat zakat atau Baitulmal. Katanya ada, tetapi prosedur dari institusi ini memerlukan golongan asnaf untuk membuat rawatan hanya di hospital kerajaan. Disebabkan anak En Fadil bakal menjalankan di klinik swasta, maka ini menjadikan mereka tidak layak untuk menerima bantuan dari pusat zakat atau Baitulmal.

Oleh yang demikian, kepada insan-insan di luar sana, yang ingin menyalurkan bantuan sempena bulan Ramadhan yang mulia ini, bolehlah hubungi terus En Fadil di 0173344561 atau saya sendiri di 012-3377195. Semoga dengan pembedahan mata si anak kecil Firdaus ini, dapatlah penaja atau penderma menikmati ganjaran di akhirat sepanjang hayat Firdaus, insyaAllah.

info lanjut tentang keluarga En Fadil
http://www.donateforummah.com/search/label/OKU%20penglihatan

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...