About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, February 13, 2009

Q4L mendapat liputan media akhbar


Alhamdulillah, kini Q4L diperingkat pemprosesan di PERTIMA, Terengganu. Dua jenis masakan daging qurban yang akan ditinkan iaitu brine mutton dan curry mutton. Daging Q4L ini insyaAllah akan diagihkan kepada 5 buah negara iaitu Palestin, Sudan, Somalia, Pakistan dan Yaman. Selebihnya akan diagihkan untuk masyarakat miskin di Malaysia. Daging beku juga telah diagihkan masyarakat miskin di Kemaman. Pengagihan dilakukan di SMK Sultan Ismail, yang telah diusahakan oleh sukarelawan Muslim Aid di sana iaitu En Wan Ghani. Lebih 200 keluarga miskin telah menerima 4kg daging kambing biri-biri.


Sumbangan di Kemaman

pemprosesan daging Q4L di PERTIMA

sumbangan di Kuantan

Di Kuantan juga telah diagihkan daging Q4L ini kepada lebih 300 keluarga miskin. En Hasanin dari ABIM telah bekerjasama dengan Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia dalam pengagihan daging qurban ini. InsyaAllah pada bulan Mac ini, daging Q4L yang telah siap ditinkan akan mula diagihkan kepada masyarakat miskin yang memerlukan di Malaysia.

Q4L anjuran Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia telah mendapat liputan di Utusan Malaysia, Harian Metro, The Star dan Sinar Harian.

Muhammad bin Kamarulazizi
Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...