About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, February 11, 2009

Pengagihan Daging Qurban Beku Fasa I


Lokasi: Rumah Kebajikan di KL dan Selangor
Tarikh: 11 Feb 09
Masa: 10am-5pm

Alhamdulillah, hari ini Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia telah memulakan pengagihan daging qurban beku fasa pertama bermula di Kemaman Terengganu, kemudian di Kuantan dan pada hari ini di sekitar KL dan Selangor. Lebih kurang 200 keluarga miskin di Terengganu telah menerima daging qurban beku Q4L ini dan lebih kurang 300 keluarga miskin di Kuantan dan Pekan. Hampir 1 tan daging qurban Q4L telah diagihkan kepada rumah-rumah kebajikan sekitar KL dan Selangor.


Rumah Anak Yatim Rohingya

Rumah Anak Yatim Syifa

Rumah Titian Kaseh

Antara rumah kebajikan yang telah menerima daging qurban ini ialah Asrama Darul Falah (ASDAF), Asrama Penyayang Nur Iman Setapak, Rumah Titian Kaseh, Rumah Silaturrahim Nurul Qanaah, Rumah Anak Yatim Syifa, dan dua buah Rumah Anak Yatim Rohingya di Selayang. Setiap rumah menerima lebih kurang 60kg daging qurban biri-biri Q4L. Daging qurban ini adalah sebahagian daripada daging Q4L. Daging Q4L yang ditinkan pula akan mula diagihkan pada hujung bulan Februari ini. Semoga peserta-peserta Q4L tahun lepas ini mendapat rahmat dan dimurahkan rezeki dariNya, insyaAllah.

Muhammad bin Kamarulazizi
Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...