About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Thursday, January 29, 2009

Muslim Aid: Status Terkini Bantuan Ke Gaza



Alhamdulillah dengan sumbangan orang ramai kepada rangkaian Muslim Aid, ramai mangsa di Gaza telah mendapat bantuan makanan, perubatan, bekalan air bersih dan juga ORS (Oral Rehydration Salt). Report terkini yang telah kami terima, lori bantuan yang membawa 50 mesin pembersihan air 10 juta unit tablet air dan 220 000 paket ORS sudah berada di Rafah, menunggu giliran untuk memasuki Gaza. Rangkaian Muslim Aid bekerjasama dengan GlobalMedic dalam menyalurkan bantuan air bersih ini. Ikuti video diary salah seorang staff Muslim Aid, Abdi-Qani Hussain, (Pegawai Kecemasan dan Program Khas) di sempadan Rafah.

Bantuan kemanusiaan akan sentiasa disalurkan secara berterusan kepada Gaza dalam tiga bentuk iaitu bantuan makanan, ubat-ubatan dan bekalan sumber air bersih. Alhamdulillah, sehingga kini selain dari bantuan air bersih, rangkaian Muslim Aid juga telah menghantar 2 buah ambulan, 3 orang doktor serta 2 buah lori yang sarat dengan ubat-ubatan ke Gaza. Bantuan makanan juga telah dihantar kepada lebih 2000 orang mangsa konflik di Gaza.

Kami di Yayasan Kamusiaan Muslim Aid Malaysia (YKMAM) masih mengalu-alukan sumbangan untuk membantu mengurangkan penderitaan saudara kita di Gaza. Kini, setiap sumbangan yang disalurkan, pihak YKMAM akan menyediakan resit untuk pengecualian cukai.

Setiap sumbangan boleh disalurkan ke
Bank CIMB: 1422-0000070-10-8 atas nama (Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia)
Sila kepilkan sekali slip pembayaran beserta dengan
nama penuh:
alamat rumah:
nombor telefon:
Untuk sumbangan melebihi RM5000, sila sertakan sekali nombor kad pengenalan.

Setiap sumbangan, kami akan poskan resit yang dapat digunakan untuk pengecualian cukai. Semoga dengan sumbangan kita ini mendapat keberkatan dariNya. Anda juga boleh bantu untuk menghebahkan email ini kepada rakan-rakan dan saudara-mara.


Untuk sebarang pertanyaan lanjut, boleh hubungi pejabat YKMAM di 03-2282 1996 atau 03-2288 1996.

Muhammad bin Kamarulazizi
Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia

1 comments:

alhamdulillah..
semoga muslim aid akan sentiasa mendapat bantuan beterusan agar dapat membantu masyarakat islam yg memerlukan di luar sana..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...