About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, March 19, 2018

NPNG Pre-Futsal Kindness Cup 2018


Pada 17 Mac 2018 bersamaan hari Sabtu baru-baru ini telah diadakan kejohanan futsal yang dinamakam NPNG Pre-Futsal Kindness Cup 2018. Kejohanan ini berlokasi di NPNG Sports Centre, Damansara Damai, Kuala Lumpur dan melibatkan 8 buah pasukan. Mengambil nama NPNG Pre-Futsal sebagai penghargaan kepada NPNG selaku penaja penuh kejohanan futsal ini. Kejohanan ini juga merupakan Pre Futsal yang kedua selepas kejohanan Pre Futsal yang pertama yang telah diadakan pada penghujung tahun 2017. 

Bermula jam 9.00 pagi, anak-anak asnaf, yatim serta anak-anak pelarian muslim yang terdiri daripada pelbagai latar belakang dari pelbagai rumah kebajikan ini mula membanjiri lokasi futsal dengan diiringi oleh pengurus pasukan masing-masing dan NGO yang bertanggungjawab menjaga mereka. Lapan pasukan yang terlibat adalah Madrasah Hashimiah, Pertubuhan Kebajikan Ash Shakur (PEKEAS), Rumah Kasih Harmoni (RKH), Projek Ihsan, Caring Hearts-Anbu Illam, Ar- Rayyan,  Somali FC serta Kindness All Star.

Ucapan pihak penaja, NPNG

Pre-Kindness Cup ini adalah sebagai pemanas badan kepada kejohanan futsal sebenar yang bakal menggegar Futsal KSL Setapak pada 1 April 2018. Pada permulaan acara, anak-anak ini berkumpul untuk mendengar taklimat dari pengasas Kindness Malaysia, Encik Muhammad dan projek koordinator, saudara Ahmad Haziq. Seterusnya ucapan daripada pihak penaja, NPNG dan taklimat dari pengadil perlawanan.

Pasukan Ar Rayyan yang datang dari Negeri Sembilan 

Sepak mula dimulakan pada jam 10.00 pagi. Semangat anak-anak ini sangat membara dan penuh berkobar-kobar semasa beraksi di gelanggang seolah-olah berada di kejohanan sebenar. Tambah meriah dengan sorakan daripada para penyokong pasukan masing-masing. Selaku penganjur yang membawa jenama Futsal Kejohanan Piala Kindness, pasukan Kindness Malaysia turut terlibat dalm kejohanan ini sebagai pelengkap kepada kumpulan A.

Pasukan perempuan RKH dan Pekeas FC

Kejohanan peringkat kumpulan berjalan dengan lancar sekali dan berhenti rehat untuk melepas penat lelah. Empat pasukan berjaya ke peringkat separuk akhir iaitu pasukan dari Madrasah Hashimiah, RKH, Somali dan Projek Ihsan. Cukup sengit perlawanan di perigkat ini sehingga keempat-empat pasukan ditentukan berdasarkan sepakan penalti dan akhirnya pasukan RKH dan Projek Ihsan berjaya merencah keringat untuk berentap di peringkat akhir Pre-Kindness Cup kali ini.


Madrasah Hahimiah FC

Kejohanan turut diselitkan dengan perlawanan persahabatan perempuan di antara pasukan Rumah Kasih Harmoni (RKH) Paya Jaras dan Pertubuhan Kebajikan Ash Shakur (PEKEAS) Rawang yang diadakan sebelum perlawanan akhir.

Selepas berehat lebih kurang 15 minit, perlawanan akhir bermula. Ternyata kedua-dua pasukan Projek Ihsan dan RKH sukar ditewaskan sehingga pasukan Projek Ihsan memecah gawang gol pihak lawan dan mengesahkan kejuaraan untuk kejohanan pre cup kali ini. Tepukan gemuruh daripada semua yang hadir benar-benar memuaskan mereka dan senyuman gembira seperti inilah yang amat kami harapkan. Semoga mereka semua bertambah bersemangat untuk ke kejohanan sebenar nanti.  


Penaja memberi hadiah kepada pemenang


Terima kasih Yayasan Emkay dan NPNG atas tajaan

Tampak ceria persembahan santai mereka pada kali ini, siapa tahu pada kejohanan sebenar nanti mereka bakal memberi saingan sengit kepada pasukan lain yang berentap. Di penutup kejohanan sekitar jam 1 tengah hari, sesi ucapan penutup dan penyampaian hadiah diberikan oleh pihak penaja. Alhamdulillah, semua pasukan gembira menerima hadiah. Adat dalam pertandingan, ada yang kalah dan ada yang menang. 

Somali FC 

Keputusan penuh kejohanan NPNG Pre-Futsal Kindness Cup 2018:-

Juara : Projek Ihsan
Naib Juara: Rumah Kasih Harmoni
Ketiga: Madrasah Hashimiah
Keempat: Somali FC

Pasukan juara dari Projek Ihsan

Besar harapan kami semoga bakat anak-anak ini dapat dilihat oleh masyarakat luar kerana mereka jarang berpeluang dapat bermain futsal seperti anak-anak di luar sana dan semoga mereka dapat pergi ke peringkat yang lebih tinggi dalam sukan futsal khusunya. Semoga mereka semua dapat memanfaatkan sukan futsal ini untuk terus sihat mental dan fizikal seterusnya bergiat aktif dalam apa jua acara sukan termasuklah sukan futsal.

Pemenang bersama piala 

Futsal Piala Kindness 2018 pada 1 April nanti bakal melibatkan anak-anak daripada 30 pasukan dari rumah kebajikan, komuniti pelarian, miskin bandar dan asnaf dari pelbagai latar belakang seluruh Malaysia. Anggaran lebih 300 orang sukarelawan dari pelbagai rakan NGO termasuklah sukarelawan Kindness Malaysia sendiri serta 700 orang dari golongan kanak-kanak dan remaja asnaf bakal membanjiri futsal KSL Setapak, Kuala Lumpur. Persiapan kini sedang memasuki peringkat akhir. 

Semangat Futsal Piala Kindness kami kongsikan bersama

Untuk kejohanan sebenar pada 1 April 2018 nanti, peluang untuk menaja masih lagi kami buka. Sesiapa yang ingin menjadi sukarelawan ataupun menaja apa jua bentuk sumbangan termasuklah wang tunai, pelbagai jenis makanan dan minuman, kasut futsal mahupun jersi, boleh hubungi kami di support@kindness.my atau boleh terus hubungi nombor telefon 0183800961.

Sukarelawan Kindness Malaysia yang terlibat

Jumpa di Kejohanan Futsal Piala Kindness 2018 pada 1hb April nanti. 

#RoadToFutsalKindnessCup2018

Ahmad Haziq Angah
Projek Koordinator
Kindness Malaysia

1 comments:

ARE YOU SEARCHING TO HIRE THE LEGIT HACKERS?
AND HAVE YOU LOST YOUR HARD EARNED FUNDS TO THE BINARY OPTION SCAM?
Solving a problem for which you know there’s an answer is like climbing a mountain with a guide, along a trail someone else has laid. This is a global idea that navigates a newbie Fall down the rabbit hole ( Fully immersed to a degree that the subject in question Is a disorienting worthwhile experience on merits).
welcome to the Globalhacks where skilled professional hackers who are driven by passion to make the internet a safer place and rendering proficient help to those having cyber problems. We have acquired best legit cybersecurity professionals who individually has acquired enormous exposure in the world of HACKING, trained & skilled in
▪Social media hacks (facebook, twitter, instagram,snapchat)
▪Email hacks
▪phone hacks
▪verified PayPal account hacks
▪database hacks
▪credit card top up
▪university score upgrade
▪money transfer
▪binary option funds recovery.
The binary option is a wide field of concentration cause a lot of people have lost thier hard earned funds to forgeries.
Be wary of adverts on the internet and mostly on social media promising high returns from binary options trading. The binary option is one of the highly recorded scam on the internet.The Binary options are a form of fixed-odds betting. Particularly a trade involving if an event will occur or not and the result is either positive or negative.
If the investor is right, then they stand a solid chance of winning and should see a return of the funds invested but if they are wrong, they lose thier full funds invested. The Globalhacker are breeding effort to put an end to these unbearable swindle scheme taking over the intenet and taking a solid step forward to render solution to those affected by the fleece… we have striven to make tenacious effort to relief those who were victims off their traumatic feeling of loss. ( We Are Here To Help Recover Your Stolen Funds).
Here would be our cybersecurity techniques to retrieving back the victims funds.
●The binary broker website would be traced down using a game over peer to peer network via a bug attack,
What's the use of these bug networks?
They secure an SQL trace on a hiding server, decentralizing it and redirecting the server to a soft plus network. A soft plus network enable varieties of unique web coding languages, Through that process reveals thier hidden networking source, displaying the changed web page made default.
In that process unveil the hiding information traceable to track down the scammers and their embezzled central fund reserve system.
You can stay away from false businesses online, to be highly oned firm by making enquiries for their firm reference number (FRN) and contact details and barter their calls on the switchboard number and also never make use of the link in a website or an email from the firm propitiating you for an investment.
For more enquiries and help, contact globalhacktech@gmail.com.
BinaryOption.recovery@cyberservices.com
HackerOne©️LLC 2019.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...