About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, October 5, 2016

Mesyuarat Pengurusan Tertinggi World Kindness Movement di Kuala Lumpur


Julung kali World Kindness Movement (WKM) telah memilih Kuala Lumpur sebagai lokasi untuk mesyuarat pengurusan tertinggi mereka yang dihadiri oleh beberapa buah negara dari seluruh dunia. Michael Lloyd White yang juga Setiausaha Agung WKM memilih Malaysia sebagai penghargaan kepada Kindness Malaysia yang kini diiktiraf sebagai ahli rasmi WKM dan secara tidak langsung mewakili Malaysia dalam misi menyebarkan kebaikan ke seluruh Tanah Air.

Mesyuarat berlangsung di Hotel JW Marriott Kuala Lumpur selama tiga hari. Delegasi yang hadir semuanya mewakili NGO masing-masing yang mempunyai misi yang sama iaitu kebaikan (Kindness). Turut hadir Pengerusi WKM Jin Hoe dari Bright Smile, Korea, Michael Lloyd White dari World Kindness Australia, Christina Milani, Timbalan Pengerusi WKM dari Glentitude, Switzerland, Nirmala Peter Mehendele, Bendahari WKM dari Kindness Unlimited, India, Roman Fong, AJK WKM dari World Kindness China, dan Sabine Devlieger AJK WKM dari Gentillesse & Bienveilance Mouvement Mondial (World Kindness France), Peranchis.

Perbentangan oleh Michael Lloyd White, Setiausaha Agung World Kindness Movement

Perbincangan Pengurusan Tertinggi World Kindness Movement bersama Kindness Malaysia sebagai Pemerhati

Timbalan Pengerusi Kindness Malaysia Erinratna bersama Nirmala dari Kindness Unlimited dan Kayleen dari World Kindness Australia

Perkongsian oleh Jin Hoe Pengerusi World Kindness Movement
Mesyuarat pada hari pertama lebih kepada pembentangan aktiviti yang dilakukan di setiap negara. Agak menarik sekali apabila perkongsian ini memaparkan cabaran tersendiri yang di hadapi oleh setiap pergerakan Kindness. Kindness Malaysia juga berkongsi tentang konsep dan juga aktiviti yang telah dijalankan di Malaysia. Setiap negara mempunyai cabaran atau masalahnya yang tersendiri. Seperti di Malaysia, sifat baik hati itu adakala disalah ertikan. Perbuatan baik sentiasa dihidu sebagai ambil kesempatan atau ada udang di sebalik batu. Namun begitu apa yang diperjuangkan ialah melakukan kebaikan tanpa mengharap sebarang balasan. Dan itu agak janggal di Malaysia.

Pengiktirafan Kindness Malaysia sebagai ahli rasmi World Kindness Movement

Pengiktirafan yang diketuai oleh Pengerusi dan Setiausaha Agung World Kindness Movement


Pengalaman mempelajari dan berkongsi pengalaman bersama pengasas-pengasas organisasi Kindness dari negara lain sedikit sebanyak telah membuka mata dan minda kami. Apa yang sudah dicapai sekarang boleh berkembang dengan lebih pesat. WKM menggunakan motto Inspire, Engage, Influence yang juga membawa maksud inspirasi, berhubung dan pengaruh. Ini adalah elemen-elemen yang penting bagi memastikan sifat baik hati atau kindness ini dapat diterapkan dalam minda dan hati rakyat Malaysia.

Makan malam bersama-sama di Restoran Grandmama's di Pavilion, Kuala Lumpur


Pengiktirafan Kindness Malaysia sebagai wakil tunggal WKM di Malaysia adalah titik tolak bermulanya misi yang lebih jelas menjadikan Malaysia sebuah negara yang lebih aman dan harmoni. Antara agenda kebaikan yang akan dilakukan oleh Kindness Malaysia akan fokus kepada pendidikan yang bakal mensasarkan kindness di peringkat sekolah dan juga universiti. Modul dan gerak kerja akan dilakukan bagi menerapkan sifat baik hati yang secara tidak langsung akan membantu menyebarkan kebaikan serta memberi inspirasi kepada lapisan muda Tanah Air. Bagi yang berminat dengan kerjasama dengan Kindness Malaysia, boleh terus email ke support@kindness.my.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Malaysia

2 comments:

pinjaman! pinjaman!! pinjaman!!!
Apakah Anda mencari perusahaan pinjaman swasta terkemuka dan terakreditasi yang memberikan pinjaman untuk kesempatan seumur hidup. Kami menawarkan semua jenis pinjaman dengan cara yang sangat cepat dan mudah, pinjaman pribadi, pinjaman mobil, pinjaman hipotek, pinjaman mahasiswa, pinjaman usaha, pinjaman investasi, konsolidasi hutang dan banyak lagi. Sudahkah anda ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda memerlukan pinjaman konsolidasi atau hipotek? Jangan terlihat seperti kita di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda menjadi sesuatu dari masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada perorangan dan perusahaan yang membutuhkan bantuan keuangan dengan tarif 2%. Tidak ada nomor jaminan sosial yang dibutuhkan dan tidak diperlukan pemeriksaan kredit, 100% dijamin. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa kami memberikan bantuan yang andal dan suportif dan kami akan dengan senang hati menawarkan pinjaman kepada Anda.
Kemudian kirimkan email ke: (victoriaemmanuelloan@gmail.com) untuk mengajukan pinjaman

pinjaman pinjaman !! pinjaman !!!
Apakah Anda mencari perusahaan pinjaman swasta terkemuka dan terakreditasi yang memberikan pinjaman untuk kesempatan seumur hidup. Kami menawarkan semua jenis pinjaman dengan cara yang sangat cepat dan mudah, pinjaman pribadi, pinjaman mobil, pinjaman hipotek, pinjaman mahasiswa, pinjaman usaha, pinjaman investasi, konsolidasi hutang dan banyak lagi. Sudahkah anda ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda memerlukan pinjaman hipotek? Jangan terlihat seperti kita di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda menjadi sesuatu dari masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada perorangan dan perusahaan yang membutuhkan bantuan keuangan dengan tarif 2%. Tidak ada nomor jaminan sosial yang dibutuhkan dan tidak diperlukan pemeriksaan kredit, 100% dijamin. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa kami memberikan bantuan yang andal dan suportif dan kami akan dengan senang hati menawarkan pinjaman kepada Anda.
Kemudian kirimkan email ke: (amandaafredoloan42@gmail.com) untuk mengajukan pinjaman

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...