About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, May 25, 2016

Projek Polis: Berkongsi Kebaikan Dengan Polis Trafik



Setiap hari kita melalui jalan raya yang sesak terutama sekali pada waktu pagi dan juga petang. Hampir semua jalan utama sesak dan di sini dapat melihat polis trafik mengambil alih tugas lampu isyarat dan juga jalan raya yang sibuk agar memastikan perjalanan orang ramai sentiasa lancar.

Kit Polis untuk polis trafik yang bertugas

Pihak polis bertugas dengan gigih tidak kira masa


Disebalik kesibukan polis trafik ini ada juga insan yang prihatin dengan mereka. Sukarelawan Kindness Malaysia telah menyediakan apa yang mereka panggil kit polis untuk polis trafik yang bertugas. Kit polis ini mempunyai air mineral, air kopi, gula-gula dan topeng muka. Keadaan yang panas seperti ini mudah untuk jatuh sakit. Oleh itu kit polis ini diberikan kepada polis yang bertugas secara rambang agar dapat mereka gunakan ketika berehat.


Pihak Kindness Malaysia mengucapkan terima kasih kepada sukarelawan serta para dermawan yang bermurah hati menaja projek kebaikan untuk warga polis. Untuk maklumat lanjut berkenaan dengan Kindness Malaysia, boleh layari ww.facebook.com/kindness.my.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Malaysia
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...