About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, June 28, 2013

Projek 5kupang Parking oleh Kindness.my


Kami di Kindness.my sudah meneruskan projek yang terkini iaitu Projek 5kupang Parking. Projek ini ilham dari salah seorang sukarelawan yang ingin menyebar kebaikan melalui tiket parking kereta. Konsepnya ialah dengan "memburu" kereta yang sudah tamat tempoh parking dan kemudian meletakkan tiket yang baru. Kosnya pula hanya lima puluh sen yang dapat menggembirakan tuan punya kereta tersebut. Projek ini bermula di Bangsar dan merebak ke sekitar kawasan lain seperti Gombak dan Petaling Jaya. Lebih ramai sukarelawan akan terlibat untuk projek ini dengan matlamat mengajak orang lain untuk "spread the love".

mesin untuk belikan tiket parking 

salah seorang tuan kereta yang mendapat tiket baru

You've been spotted!

sukarelawan menjalankan misi
Ramai juga yang telah memuat naik gambar tiket dengan hashtag #kindnessmalaysia. Projek ini akan berterusan sehingga menjelang bulan Ramadhan, dan harapannya akan terus dilakukan oleh sesiapa sahaja, dimana sahaja. Lebih banyak projek Kindness.my bakal dilaksanakan di masa akan datang. Anda boleh ikuti perkembangan projek Kindness.my di sini.

Muhammad bin Kamarulazizi
Founder Kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...