About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, February 17, 2012

Madrasah Hashimiah dan Pasukan Futsal Mereka


Anak-anak Madrasah Hashimiah bersama pelajar praktikal di Muslim Aid


Alhamdulillah, baru-baru ini saya dijemput untuk menghadiri majlis khatam Muqaddam dimana 16 orang pelajar di Madrasah Hashimiah telah tamat Muqaddam dan Iqra, dan seterusnya akan mempelajari tajwid dan bacaan al-Quran. Majlis ini dilangsungkan dengan ringkas dan bertujuan untuk memberi perangsang kepada pelajar-pelajar lain agar dapat menghabiskan pengajian Muqaddam.

Majlis Naik Al-Quran di Madrasah Hashimiah

Hadiah untuk pelajar-pelajar yang selesai Muqaddam

Madrasah Hashimiah ini menempatkan hampir 160 orang pelajar yang terdiri daripada anak-anak yatim dan miskin dari komuniti pelarian Myanmar Muslim. Disebabkan tiada ekses ke sekolah harian, maka Madrasah Hashimiah ini telah menjadi pilihan utama bagi kanak-kanak pelarian menuntut ilmu.

Pasukan Futsal Madrasah Hashimiah

Menjelang pertandingan Futsal Amal 2012 anjuran Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia dengan kerjasama Fakulti Kejuruteraan Kimia UiTM, pasukan futsal Madrasah Hashimiah juga giat menjalankan latihan mereka setiap petang. Tahun ini merupakan penyertaan mereka yang keempat dan harapan mereka agar dapat mengorak langkah dengan lebih jauh. Pasukan futsal Madrasah Hashimiah telah mendapat tajaan dari Union Seller yang merupakan 'group' Facebook yang terdiri daripada usahawan-usahawan internet.

Pada yang masih berminat untuk menaja program Futsal Amal 2012, boleh email kepada saya untuk maklumat lanjut di muhammad@muslimaid.org.my

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...