About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Sunday, January 15, 2012

Kelas Membuat Sos Bersama Rumah Titian Kaseh


Lokasi: Rumah Titian Kaseh, Taman Tasik Titiwangsa
Tarikh: 14 Januari 2012
Program: Kelas Membuat Sos

Alhamdulillah program pertama bagi tahun 2012 merupakan kelas membuat sos cili dan sos tomato bagi warga ibu-ibu tunggal di Rumah Titian Kaseh, RTK. Lebih 20 orang peserta ibu tunggal mempelajari teknik membuat sos cili dan sos tomato komersial. Chef Azry dari Bom Kitchen yang juga sukarelawan Muslim Aid berkongsi pengetahuannya tentang industri makanan bersama ibu-ibu di RTK.

Program sehari ini dijalankan bertujuan untuk memberi peluang kepada Rumah Titian Kaseh untuk menjana pendapatan sendiri bagi menampung perbelanjaan harian mereka. Rumah perlindungan yang diterajui oleh Makpah ini menempatkan bukan sahaja ibu tunggal, malah anak-anak yatim, warga emas dan juga OKU.

sesi teori dan bahan-bahan yang bakal digunakan

para ibu memasak sos sebelum dibotolkan

botol kitar semula yang telah disiapkan labelnya

para ibu tekun mendengar penjelasan chef Azry

sos yang siap dituang dalam botol

para ibu bersama produk sos mereka

Kelas-kelas industri makanan selain daripada sos seperti membuat kaya, mi kuning, ais krim dan sebagainya akan diperluaskan lagi kepada mereka yang memerlukan. Untuk maklumat lanjut berkenaan dengan kelas industri makanan ini, boleh hubungi chef Azry di 019-2359394, atau pejabat Muslim Aid di 03-22881996.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...