About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Sunday, May 15, 2011

Lima Anak ASDAF, 3 Anak Yatim dan sukarelawan ke KLCC



Alhamdulillah, 5 orang pelajar cemerlang ASDAF bersama 3 anak pelarian Myanmar Muslim berpeluang ke KLCC buat kali pertama untuk melihat keunikan bangunan berkembar KLCC. 5 pelajar cemerlang ASDAF ini dipilih berdasarkan disiplin mereka di asrama, tahap kerajinan semasa prep dan waktu solat. Anak-anak ASDAF ini akan dipilih oleh pihak pengurusan ASDAF sendiri. 3 anak pelarian yang dipilih ini pula merupakan 3 adik beradik yatim piatu yang belajar di Madrasah Hashimiah Selayang dibawah seliaan ustaz Hashim.

tiga anak yatim adik beradik dari pelarian Myanmar Muslim

8 orang anak-anak yatim dan miskin di bawa melawat Petrosains yang turut diiringi oleh 4 orang sukarelawan Muslim Aid. Selepas mendapat pelbagai info dan pengetahuan di Petrosains, mereka menikmati makan tengahari di taman KLCC. Pengalaman yang cukup berharga ini sedikit sebanyak telah memberi kegembiraan kepada anak-anak ASDAF dan pelarian.

Kepada yang berminat untuk menyumbang kepada tabung orphan aid Muslim Aid, boleh salurkan ke akaun CIMB di 1422-0000070-10-8 atas nama Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia. Sila emailkan/fax slip bank bersama

Nama:
Alamat:
No tel:

ke mail@muslimaidasia.com atau 03-22881966 (fax). Setiap sumbangan diberi resit pengecualian cukai LHDN 01/35/42/51/179-6.6487.

Muhammad bin Kamarulazizi.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...