About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, August 20, 2018

Projek Plastik Hitam oleh Kindness Malaysia

Kami bersiap sedia dengan sarung tangan dan  plastik hitam 

Aktiviti memberi makanan kepada gelandangan di jalanan yang telah lama kami tinggalkan bukan bermakna kami melupakan mereka sang gelandangan di jalanan tetapi kami telah datangkan satu idea baru yang dinamakan "Projek Plastik Hitam". Umum mengetahui, Kindness Malaysia sudah lama menghentikan aktiviti "Feed The Homeless" dan menggantikannya dengan Feed The Homeless di Pusat Transit Gelandangan (PTG) sekitar Kuala Lumpur. 


Dengan tambahan idea yang unik iaitu "Projek Plastik Hitam" ini yang membawa misi membersihkan sampah-sarap dan sisa makanan di sekitar kawasan gelandangan, maka idea ini telahpun kami realisasikan baru-baru ini. Masih mengekalkan lokasi yang sama iaitu di sekitar Mc'd Kotaraya dan di sekitar Kolej Segi di ibu kota Kuala Lumpur. Kami melihat para gelandangan masih menerima makanan daripada mereka yang menyumbang. Pun begitu, sisa-sisa makanan masih tidak dibersihkan.

Oleh itu, skuad Plastik Hitam dari Kindness Malaysia mengambl inisiatif ini untuk sama-sama membersihkan kawasan sekitar. Kos yang digunakan cukup murah dan mudah di mana kami hanya memerlukan sarung tangan getah, plastik hitam dan pencuci tangan sahaja. 

Pelajar uniten membersihkan sampah-sarap yang ada

Malam itu, kami bersama-sama para pelajar dari Uniten membersihkan kawasan sekitar yang menjadi tumpuan para gelandangan. Tiada niat lain di hati kami selain ingin membantu membersihkan bandaraya Kuala Lumpur dan memudahkan tugasa para pekerja cleaner di siang hari.

Sisa makanan dikumpulkan dan dibersihkan

Para pelajar dari Uniten ini berbangsa India dan kami sangat teruja dan terharu dengan kesungguhan mereka berkolaborasi bersama kami membersihkan kawasan terlibat. 

"Sebelum ini saya memang ada join aktiviti beri makanan kepada gelandangan tetapi kali ni, lain dari yang lain sebab kita tolong bersihkan sampah sarap yang ada. Saya rasa seronok!," kongsi salah seorang pelajar dari Uniten pada malam itu.

Kerjasama antara sukarelawan semasa membersihkan kawasan tersebut

Projek Plastik Hitam ini berakhir pada jam 2 pagi. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar sekali. Lega rasanya bila melihat kawasan sekitar menjadi kemas dan bersih.

Sesi perkongsian mengenai Projek Plastik Hitam

Kami semua berjalan menuju ke lokasi di mana kami berkumpul dan kami semua berkesempatan mengadakan perkongsian hasil dari program pada malam tersebut. Kami juga bertukar--tukar idea untuk mengadakan projek-projek yang akan datang. 

Gambar penutup selepas Projek Plastik Hitam

Projek Plastik Hitam ini akan kami teruskan pada masa-masa akan datang. Kepada sesiapa yang berminat untuk bersama-sama kami menggerakkan "Projek palstik Hitam" dengan lebih berjaya, bolehlah hubungi kami di facebook Kindness Malaysia.

Semoga dengan aktiviti seperti ini lebih banyak impak kebaikan akan lebih tersebar di serata tempat dan semoga lebih ramai yang akan sedar tentang kebersihan di sekitar kawasan gelandangan ini.  

Abdul Khalid Yusof
Projek Koordinator
Kindness Malaysia 


1 comments:

ARE YOU SEARCHING TO HIRE THE LEGIT HACKERS?
AND HAVE YOU LOST YOUR HARD EARNED FUNDS TO THE BINARY OPTION SCAM?
Solving a problem for which you know there’s an answer is like climbing a mountain with a guide, along a trail someone else has laid. This is a global idea that navigates a newbie Fall down the rabbit hole ( Fully immersed to a degree that the subject in question Is a disorienting worthwhile experience on merits).
welcome to the Globalhacks where skilled professional hackers who are driven by passion to make the internet a safer place and rendering proficient help to those having cyber problems. We have acquired best legit cybersecurity professionals who individually has acquired enormous exposure in the world of HACKING, trained & skilled in
▪Social media hacks (facebook, twitter, instagram,snapchat)
▪Email hacks
▪phone hacks
▪verified PayPal account hacks
▪database hacks
▪credit card top up
▪university score upgrade
▪money transfer
▪binary option funds recovery.
The binary option is a wide field of concentration cause a lot of people have lost thier hard earned funds to forgeries.
Be wary of adverts on the internet and mostly on social media promising high returns from binary options trading. The binary option is one of the highly recorded scam on the internet.The Binary options are a form of fixed-odds betting. Particularly a trade involving if an event will occur or not and the result is either positive or negative.
If the investor is right, then they stand a solid chance of winning and should see a return of the funds invested but if they are wrong, they lose thier full funds invested. The Globalhacker are breeding effort to put an end to these unbearable swindle scheme taking over the intenet and taking a solid step forward to render solution to those affected by the fleece… we have striven to make tenacious effort to relief those who were victims off their traumatic feeling of loss. ( We Are Here To Help Recover Your Stolen Funds).
Here would be our cybersecurity techniques to retrieving back the victims funds.
●The binary broker website would be traced down using a game over peer to peer network via a bug attack,
What's the use of these bug networks?
They secure an SQL trace on a hiding server, decentralizing it and redirecting the server to a soft plus network. A soft plus network enable varieties of unique web coding languages, Through that process reveals thier hidden networking source, displaying the changed web page made default.
In that process unveil the hiding information traceable to track down the scammers and their embezzled central fund reserve system.
You can stay away from false businesses online, to be highly oned firm by making enquiries for their firm reference number (FRN) and contact details and barter their calls on the switchboard number and also never make use of the link in a website or an email from the firm propitiating you for an investment.
For more enquiries and help, contact globalhacktech@gmail.com.
BinaryOption.recovery@cyberservices.com
HackerOne©️LLC 2019.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...